دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۲۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری آبزیان/ افزایش سرانه مصرف ماهی به ۱۰.۵ کیلوگرم

رئیس سازمان شیلات گفت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان در جامعه طی برنامه‌ریزی‌ انجام شده باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۴ کیلوگرم برسد که اکنون ۱۰.۶ کیلوگرم است.

سید حسن صالحی  در مورد آخرین وضعیت تولید، صادرات و مصرف آبزیان در کشور گفت: طی برنامه‌ریزی‌ انجام شده، سال گذشته 500 میلیون دلار انواع آبزیان صادر شده است که افزایش تولید و پرورش ماهی در قفس در دریاها در این حوزه بی‌تأثیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه 500 قفس پرورش ماهی در دریا مستقر شده، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید در هر قفس نزدیک به 23 هزار تن است که بنا داریم، حجم تولید را در سال جاری افزایش دهیم.

رئیس سازمان شیلات همچنین از افزایش صید فانوس‌ماهیان در سال گذشته خبرداد و گفت: 15 هزار تن فانوس ماهی در عمق 300 متری دریای عمان صید شده که نسبت به ارقام گذشته که بین 5 تا 7 هزار تن بوده، رشد بسیار خوبی داشته است.

وی به مزیت صید فانوس‌ماهیان اشاره کرد که با این کار دیگر نیازی به واردات این محصول و واردات پودر ماهی به عنوان غذای مورد نیاز پرورش آبزیان نخواهیم داشت که صرفه‌جویی ارزی زیادی در پی دارد.

صالحی در مورد سرانه مصرف انواع آبزیان و ماهی در کشور نیز اظهار داشت: سرانه مصرف طی یک سال گذشته 500 گرم افزایش داشته و به رقم 10.6 کیلوگرم رسیده است که تا پایان برنامه ششم آن را به 14 کیلوگرم خواهیم رساند.

وی به اهمیت مصرف انواع آبزیان در کشور برای سلامت ذهن و جسم جامعه اشاره کرد و اینکه برای نهادینه کردن مصرف و طبخ انواع آبزیان طی یک سال گذشته 23 جشنواره طبخ آبزیان در استان‌های مختلف کشور برگزار کردیم که آخرین مورد آن در شهرستان بیرجند با طبخ 110 نوع غذای مشتق از آبزیان برگزار شد و داوران بین‌المللی بر آن نظارت داشته و داوری کردند.

؛ سرانه مصرف آبزیان در کشورهای شرق دور از جمله چین و ژاپن به بالای 20 کیلوگرم می‌رسد که نقش مهمی در تقویت حافظه، تأمین ویتامین D بدن و سلامت دستگاه گوارش دارد./ فارس

(دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۶:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها