شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۲۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بازرگانان در صف خرید چای ایرانی/ برداشت ۲۶ هزار تن برگ سبز چای

رئیس سازمان چای کشور گفت: به دلیل افزایش کیفیت چای ایرانی طی دو سال اخیر اکنون ۲۰ برند مطرح ایرانی در بازار فعالند و بازرگانان برای خرید چای ایرانی در صف می‌مانند.

محمدولی روزبهان  در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: تاکنون 26 هزارتن برگ سبز چای از باغات چای شمال به ارزش 65 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی با اشاره به کارهای به‌سازی که طی دو سال اخیر در باغات چای کشور در راستای بهسازی و جوان‌سازی انجام شده، خاطرنشان کرد: این امر باعث شده که امسال 96 درصد از چای برداشت شده درجه یک و تنها 4 درصد درجه دو باشد.

به گفته رئیس سازمان چای کشور همان چای ایرانی که سال‌های گذشته خریداری نداشت و همواره دغدغه چای‌کاران فروش چای بود، طی امسال و سال گذشته با صف خریداران مواجه شده است.

روزبهان علت افزایش کیفیت چای داخلی را کف‌بر نمودن باغات قدیمی، هرس بوته‌ها،‌ استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و همچنین تقویت قدرت چای‌کاران برای خرید کود بهتر عنوان کرد و افزود: امسال چای‌کاران بیش از 4 هزار تن کود برای تقویت بوته‌های چای خریداری کرده‌اند که ارائه تسهیلات بدون بهره در این راستا بسیار موثر بوده است.

وی در مورد نحوه خرید تضمینی چای ایرانی هم گفت: امسال پرداخت 40 درصد از پول چای برعهده کارخانجات چای و 60 درصد برعهده دولت است که از این هفته پرداخت‌ها را آغاز خواهیم کرد.

به گفته رئیس سازمان چای کشور قیمت خرید تضمینی هر کیلو چای درجه یک ایرانی 26242 ریال و هر کیلو چای درجه دو 14695 ریال است که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش قیمت داشته است.

روزبهان همچنین از افزایش تعداد کارخانجات چای در کشور خبر داد و گفت: بیش از 20 برند خوب چای ایرانی در بازار موجود است و شعار ما هم در سال جدید افزایش کیفیت چای ایرانی است، تا جایگزین چای‌های وارداتی شود./ فارس
(شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها