شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۱۲۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

عملکرد دولت در مبارزه با قاچاق کالا بی‌نظیر است/ نامزدهای ریاست‌جمهوری فرافکنی نکنند

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا در سه سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه بی‌نظیر است.

قاسم خورشیدی با اشاره به اظهارات برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مناظره امروز درباره قاچاق کالا، گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا موضوعی ملی است و شایسته نیست دستمایه  رقابتهای انتخاباتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ حجم ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا که محصول برخی سیاستهای ناکارآمد گذشته بود را تحویل گرفته و اکنون مفتخر است که بگوید حجم قاچاق را به حدود ۱۳ میلیارد دلار رسانده که معنای آن ۵۰ درصد کاهش حجم قاچاق طی سه سال گذشته است.

خورشیدی افزود: تهیه و برآورد و اعلام حجم قاچاق کالا در کشور طبق قانون وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. اعداد و ارقامی که بعضا برخی کاندیداها اعلام می‌کنند مبنای علمی نداشته و بیشتر تبلیغاتی و با هدف تخریب رقیب عنوان می‌شود و بهتر است کاندیداهای محترم بجای فرافکنی و ارائه آمار های غیر مستند به معرفی خود بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساختهای تجارت خارجی و راه اندازی سامانه های الکترونیکی و پنجره واحد تجاری را از اقدامات اصولی و هدفمند دولت در زمینه مبارزه با قاچاق است. افزایش درآمدهای گمرکی، کاهش زمان فرایندهای تجاری، ارتقای نظارت الکترونیکی، ایمن‌سازی نسبی رویه‌ها، ارتقای توان کشف قاچاق از یک درصد سال ۱۳۹۲ به بیش از ۳۲ درصد در سال ۱۳۹۵ و کاهش ارزش قاچاق به ۱۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در پارسال از دستاوردهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

در سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، میرسلیم در واکنش به اظهارات جهانگیری درباره مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد:" آقای جهانگیری موضوع قاچاق موضوعی نیست که ساده از کنار آن می‌گذرید بگویید قاچاق چه بلایی سرجوانان می‌آورد. لطفا بگویید که چرا اوایل سال جاری مسئولین گمرکی شما متوجه شدند قاچاق چطور انجام می‌شود؟ در این چهار سال خواب بوده‌اند! "./ ایسنا

(شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها