سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۱۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فراوانی عرضه و روند کاهشی قیمت گوجه فرنگی و هندوانه

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: به دلیل عرضه فراوان گوجه فرنگی و هندوانه قیمت این دو محصول روند کاهشی را تجربه می کند.

«حسین مهاجران» افزود: با عرضه گوجه فرنگی و هندوانه از اکثر استان های جنوبی کشور قیمت این محصولات روند کاهشی پیدا کرده و به نظر می رسد تا دو هفته آینده نرخ گوجه فرنگی بوته ای به کمتر از 10 هزار ریال برسد.
به گفته وی، اکنون قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی بوته ای بین 10 تا 25 هزارریال و گلخانه ای بین 30 تا 35 هزارریال است.
وی یاداورشد: طی هفته های گذشته به دلیل کمبود در عرضه قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی بین 30 تا 60 هزارریال بود.
وی از کاهش 50 درصدی قیمت هندوانه خبر داد و تصریح کرد: نرخ هرکیلو هندوانه طی هفته های اخیر نزدیک بین 10 تا 18 هزارریال بود که اکنون به نصف قیمت کاهش یافته و به کمتر از 10 هزارریال رسیده است.
مهاجران گفت: اکنون قیمت هرکیلوگرم خیار بین 20 تا 30 هزار ریال ، ملون بین 20 تا 25 هزار ریال و طالبی بین 30 تا 35 هزارریال و هویج 6 هزارریال به فروش می رسد.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: امروز هرکیلوگرم گوجه سبز بین پنج هزارتا 200 هزارریال، توت فرنگی درجه یک بین 9 هزار تا 15 هزارریال و درجه دو بین چهار تا 6 هزارریال است.
وی یادآورشد : قیمت گوجه سبز طی هفته های گذشته بیش از یک میلیون ریال عرضه می شد.
مهاجران نرخ هر کیلوگرم پرتقال داخلی شمال را 35 تا 50 هزارریال، پرتقال وارداتی ترکیه و مصری را 60 هزارریال، سیب درختی سفید را 50 تا 60 هزارریال، سیب درختی قرمز را 35 هزارریال، کیوی را 55 هزارریال ، موز بین 45 تا 55 هزارریال و لیموترش سنگی داخلی بین 120 تا 150 هزاریال اعلام کرد.
وی از افزایش قیمت سیب زمینی و پیاز خبرداد و گفت: اکنون نرخ هرکیلو سیب زمینی بین 14 تا 18 هزارریال و انواع سبزی بین 15 تا 25 هزارریال است.
به گزارش ایرنا، امسال تولید بیش از 117 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید شد که 16 میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می دهد.
براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است./ ایرنا
(سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها