سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۱۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

رایزنی برای صادرات تخم‌مرغ به همسایگان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار از رایزنی برای صادرات تخم مرغ به کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان خبر داد و گفت: به زودی اولین محموله تخم مرغ ایرانی صادر می‌شود.

محمدرضا ترکاشوند، اظهار کرد: پس از اطلاعیه سازمان دامپزشکی ایران و سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) مبنی بر مهار شدن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، رایزنی ها برای صادرات تخم مرغ آغاز شده است و به زودی نخستین محموله تخم مرغ ایرانی صادر می شود.

وی افزود: هم اکنون بازار داخلی تخم مرغ متعادل است و هر کیلوگرم این محصول حدود ۳۵۰۰ تومان است که با وجود پایین بودن قیمت آن نسبت به هزینه‌ها، در تلاش هستیم با باز کردن بازارهای جهانی، وضعیت تولید و قیمت این محصول بهبود پیدا کند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم گذار اعلام کرد که پس از اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت دام(OIE) کشورهای همسایه برای خرید تخم‌مرغ‌ ایرانی تمایل پیدا کرده‌اند و فقط باید در این زمینه رایزنی ها و هماهنگی‌های لازم برای آغاز صادرات صورت گیرد. البته در این بازار عراق و افغانستان در اولویت قرار دارند.

ترکاشوند گفت: هماهنگی‌های بسیاری با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت های امور بین الملل، توسعه بازار و امور بازرگانی و مجموعه ستاد عراق که در این کشور همسایه نفوذ مناسبی دارند، صورت گرفته و امیدواریم هر چه سریع‌تر این رایزنی ها جواب دهد و بتوانیم صادرات تخم مرغ را از سر بگیریم.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته با اعلام مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایران توسط سازمان دامپزشکی کشور و سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) پیگیری برای شروع مجدد صادرات مرغ و تخم مرغ به بازارهای هدف آغاز شد./ ایسنا
(سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها