دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۱۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فروش گوجه‌فرنگی در بازار ۸برابر پرداخت به کشاورزان/نوسانات‌ قیمت صیفی‌جات؛به نام بازار به کام دلالان

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش حاشیه نشینی در کلان شهر نتیجه بی تفاوتی به اقتصاد معیشتی کشاورز است،گفت : تنظیم پایدار بازار کشاورزی نیازمند حذف دلالان از بازار مصرفی است.

سیدناصرموسوی لارگانی درباره وضعیت صیفی کاران درکشور،گفت: عدم تقارن هزینه تولیدبا نرخ فروش محصولات کشاورزی،کشاورزان را برای ماندگاری درصنعت کشاورزی دلسرد می‌کند و در نتیجه کشاورز مجبور است، برای ایجاد فرصت های شغلی جدید به کلان شهرها مهاجرت کند.

تنظیم پایدار بازار کشاورزی نیازمند حذف دلالان و حضور دولت به عنوان  چترحمایتی

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ گوجه فرنگی در شرایطی بالایی 4000 تومان کیلویی در کلان شهرها  بفروش  رفت که  تولید کننده واقعی (کشاورز)  بطور میانگین و در بهترین شرایط  200 تا 500 تومان کیلویی می تواند محصولاتش  را  بفروش  برساند، تصریح کرد: تنظیم پایدار بازارکشاورزی نیازمند حذف دلالان و حضور دولت به عنوان  چترحمایتی از مزرعه  تا فروش تولیدات در بازار مصرفی است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه قدرت  شبکه های پیچده  دلالی  برای تنظیم بازار  از دولت بالاتر است،گفت: رشد حاشیه  نشینی در اطراف کلان شهرها  از پیامدهای منفی عدم خرید مناسب تولیدات کشاورزی به نرخ واقعی از کشاورزان است و از همین رو سزاوار نیست،کشاورزی که با هزینه تولید بالا محصولات را به زیرکشت می برد، محصولاتش بدون مشتری باقی بماند.

 موسوی لارگانی افزود: عدم اطمینان از بازار فروش محصولات کشاورزی، محصول  را با نرخ نازل نصیب دلالان می‌کند، بنابراین برای تعادل نرخ محصولات کشاورزی دولت باید به عنوان حامی کشاورز بطور مستقیم در تبادلات تجاری کشاورزی ورودکند.

  وی ادامه داد: برای حذف دلالان در صنعت کشاورزی باید بازارهای هدف محصولات کشاورزی قبل از تولید محصولات کشاورزی هدف گذاری شوند تا کشاورزان بتوانند محصول را با نرخ منطقی بلافاصله پس از تولید به بازارهای از قبل تعیین شده برای فروش ارسال کند.

 نوسانات بازارصیفی جات به کام دلالان درکلان شهرها تمام می‌شود

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نوسانات بازار صیفی جات به کام دلالان در کلان شهرها  تمام می شود، یادآورشد:بطور مثال فاصله نرخ چند برابری محصولی همچون گوجه فرنگی از مزرعه تا  فروش در بازار مصرفی نشان  از حضور شبکه های پیچده دلالی در صنعت کشاورزی  دارد./
(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها