دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۱۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

افزایش ۱۰ درصدی برنج ایرانی در سال جاری

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، توزیع مناسب بذر، کود، سم و ماشین آلات، پیش بینی می‌شود که تولید در مقایسه با سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یابد.

بخش کشاورزی از حیث شرایط آب و هوایی مشکل خاصی ندارد.

با توجه به وضعیت مناسب تولید برنج به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات راهبردی پیش بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی از قبیل: سیل، باران‌های شدید در تولید پیش نیاید در زمان برداشت با کاهش نرخ برنج در بازار روبرو خواهیم شد.

علی اکبریان نائب رئیس انجمن برنج  با اشاره به آخرین وضعیت تولید برنج اظهار داشت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و محدودیت کشت در سایر استان‌ها پیش بینی می‌شود که امسال ۲ میلیون و ۳۰۰ الی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتن برنج در استان‌های شمالی تولید شود.

 افزایش 10 الی 15 درصدی تولید در راه است

دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، توزیع مناسب بذر، کود، سم و ماشین آلات، پیش بینی می‌شود که تولید در مقایسه با سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گفته وی سال زراعی ۹۴ - ۹۵ حدود یک میلیون و ۲۸۰ هزارتن شلتوک تولید شد که انتظار می‌رود امسال به یک میلیون و ۳۵۰ الی یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

حیدرپور تصریح کرد: کشت رِتون سال گذشته در ۲۱۰ الی ۲۱۵ هزار هکتار سال گذشته برای جبران کاهش سطح کشت به دنبال محدودیت تولید امسال ۱۰ الی ۱۶ درصد افزایش داشته است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها