چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
سرویس : ماشین آلات صنایع غذایی
کد خبر : ۷۱۱۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس ماشین آلات صنایع غذایی
تابستان ایده آلی داشته باشید

چرا دستگاه پرده هوا و نکاتی درباره‌ی آن

پرده هوا مناسب جهت نصب در ورودی درب ساختمان می باشد که از اتلاف انرژی جلوگیری میکند.تابستان ایده آلی را با دستگاه پرده هوای گشتا صنعت مشهد تجربه کنید...

پرده هوا دستگاهی است که در ورودی درب ساختمان نصب می شود

پرده هوا در جهت جلوگیری از ورود گرد و خاک , حشرات و هوای آلوده به داخل استفاده می شود

پرده هوا در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در مصرف برق قابل استفاده است.

پرده هوا در جهت جلوگیری از ورود بادهای غالب استفاده می شود

پرده هوا در سه مدل پرده هوای اداری,پرده هوای صنعتی و پرده هوای گرم موجود است.

پرده هوا در نقش یک پرده نامرئی از هوا عمل میکند

نکات مهم در نگهداری پرده هوا :

1)از نصب دستگاه پرده هوا در مکانهایی که امکان ورود آب به داخل دستگاه پرده هوا و موتور آن وجود دارد خودداری نمایید .
2)  گرد و غبار و آلودگی هوا میتواند به مرور زمان موجب برهم خوردن بالانس و نامتوازن شدن پروانه ها شده و محور موتور را از تراز خارج کرده و موجب لرزش و در نهایت شکستن پروانه یا سوختن موتور گردد . به همین دلیل سرویس دوره ای دستگاه پرده هوا ضروری میباشد .
3) در دستگاه هایی که  مجهز به میکروسوئیچ میباشد در زمانهای پر تردد بهتر است دستگاه از حالت اتومات خارج شده و دائم کار شود .
4) از بنزین یا تینر و یا سایر مواد شیمیایی برای پاک کردن دستگاه پرده هوا استفاده  نکنید .
5)محل نصب محکم باشد. بطوری که بعد از نصب دستگاه ( در حالت خاموش ) لرزش و تکان نخورد
6)دستگاه پرده هوا در بالای بازشوی درب نصب شود و بی جهت به سمت سقف نرود! دقیقا نازل پرده هوا از ابتدای بازشوی درب باد به سمت پایین بفرستد
7) موانع مزاحم در بالای سردرب جمع آوری شود
8)در ورودی مکان های عمومی اگر مدل بدون کویل انتخاب شده است - در زمستان -  بهتر است تا مکش دستگاه در مجاورت هوای گرم ( بخاری یا فن کویل و ... ) قرار گیرد
9)در صورت انتخاب مدل دستگاه پرده هوای کویل دار بررسی لوله کشی آبگرم ( یا سرد ) با لوله 3/4 اینچ صورت پذیرد. این دستگاه قابلیت اتصال به لوله از هر دو سمت چپ و راست را دارد


انتخاب پرده هوای مناسب:

1- انتخاب مناسب پرده هوا در راندمان و کارایی تجهیزات تهویه بسیار موثر است.
2- یک پرده هوا با قدرت پایین فن نمی تواند جلوی ورود هوای سرد را بگیرد و بلعکس،  نصب سیستمی قدرتمند در ارتفاع های پایین می تواند برای افرادی که در زیر آن ایستاده اند نامطلوب و پر سر و صدا باشد.
3- برای حصول به نتیجه بهتر مطلوب است که کل عرض درب تحت جریان پیوسته هوا قرار گیرد.
4- پرده های هوا هم می توانند المنت های گرم داشته باشد و هم بدون المنت باشند و هر دوی آن ها افت انرژی را به یک میزان کاهش می دهند و تفاوتشان به تاثیر گذاری روی افراد در محل باز می گردد و وجود المنت های گرمایی، هوا را در ورودی خشک کرده و محیط را گرم می کند. تعیین این که یک اتاق چه میزان هوای گرم نیاز دارد بستگی به اختلاف دمای داخل و بیرون داشته و به اینکه غیر از پرده هوا چند منبع گرمایشی دیگر در محل موجود است بستگی دارد.


آیا پرده هوا همیشه باید روشن باشد؟

بطور کلی برای درب هایی که کم تردد هستند توصیه می شود تا از امکان اتوماتیک پرده هوا استفاده شود. از نظر ما درب کم تردد دربی است که در هر ساعت کمتر از 10 بار باز و بسته می شوند. در این حالت توصیه به اتوماتیک بودن می گردد.

اما در خصوص درب پرتردد ( مثال درب بانک یا بیمارستان و... ) حتما توصیه به دائم کار بودن می گردد. در این شرایط اگر 24 ساعت دستگاه روشن باشد بسیار بهتر از مرتب خاموش و روشن شدن خواهد بود. این موضوع هم از نظر استهلاک دستگاه و هم راندمان عملکرد پرده هوا اهمییت دارد.

(چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها