چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۱۰۸
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشت گندم در ابرکوه کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با توجه به بحران منابع آبی و افت آبهای زیر زمینی، امسال کشت گندم در شرستان نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش دارد.

مهدی غیب الهی گفت: در سال زراعی جاری سه هزار هکتار از اراضی شهرستان ابرکوه بصورت کاملا مکانیزه به زیر کشت گندم رفته است.
وی بابیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 11 هزار و 500 تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت گندم دراین شهرستان از اوایل خرداد ماه آغاز شده و به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید شرکت تعاونی روستایی تحویل دهند. 
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: تدابیر لازم به منظور نظارت بیشتر برکار کمباین ها و تامین سوخت آنها و خرید محصولات زراعی کشاورزان اندیشیده شده است.
غیب الهی با تاکید بر اینکه کشاورزان ابرکوه درمبارزه با آفت سن گندم جدی باشند افزود: به کشاورزان توصیه می شود کار مبارزه را به صورت دقیق، اصولی، به موقع و تحت نظر اعضای شبکه مراقبت انجام دهند.
این مسئول اضافه کرد: 17 هزار هکتار زمین این شهرستان به کاشت محصولات زراعی و باغی اختصاص یافته که سه هزار و 500 هکتار آن به کشت گندم وجو اختصاص دارد.
شهرستان ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب یزد واقع است./ایرنا
(چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها