چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۱۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تعرفه‌های دامپزشکی حال خوشی ندارند/ دودی که به چشم صنعت دام کشور میرود

رییس جامعه دامپزشکان با اشاره به حال ناخوش تعرفه‌های نظام دامپزشکی از مشکلاتی که گریبان گیر صنعت دام شده است، خبر داد.

پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران ؛ اظهار داشت: تعرفه‌های پایین دامپزشکی منجر به ممانعت دامپزشکان از رفتن به روستا‌ها برای معاینه دام‌ها شده، زیرا تعرفه ۸ هزار تومانی ویزیت گاو که با افزایش ۱۴ درصدی به ۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر راس گاو رسیده، برای دامپزشکان به صرفه نبوده و در نتیجه مراجعه این همکاران به روستاها برای چنین ویزیتی بیشتر آن‌ها را با مشکلا معیشتی مواجه می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه دود تعرفه‌های بسیار پایین نظام دامپزشکی به چشم صنعت دام کشور می‌رود، گفت: وقتی یک دامپزشک به روستا‌ها و دامداری‌های موجود در آن‌ها سرکشی نکند، در نتیجه دام در اثر بیماری یا تلف می‌شود و یا اینکه دامدار، ناچار است دام بیمار را با هزینه‌های سنگین‌تری برای ویزیت دامپزشک به شهر برساند.
 
رییس جامعه دامپزشکان، تصریح کرد: تعرفه‌های پایین نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه این موضوع منجر به تضعیف هر چه بیشتر دامداری روستایی و افزایش فاصله دامداران با دامپزشکان می‌شود موضوعی که منجر به کاهش چشمگیر کیفیت تولیدات صنعت دام روستایی و احتمال افزایش بیماری‌های دامی نیز می‌شود.
 
محبی یادآور شد: در واقع یکی از مهمترین مشکلات صنف دامپزشکی، همین تعرفه‌های پایینی است که در صورت ادامه دار شدن این مسیر هم دامدار و هم دامپزشک به شدت متضرر می‌شود، ولی بیشتر خسارت به دامداری می‌رسد که نه امکان جابجایی دام رابرای رساندن به دامپزشک دارد و نه دامپزشک در دسترسی را سراغ دارد. /  باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها