سه شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۰۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کاهش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی/ ادامه ارزانی در بازار با تولیدات جدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در بازار کاهش یافته و این روند با ورود تولیدات جدید از استان‌های خوزستان، فارس و گرگان ادامه پیدا خواهد کرد.

عباس کشاورز  اظهار کرد: سالانه حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۵.۵ میلیون تن گوجه‌فرنگی در کشور تولید می‌شود و نه تنها هیچ کمبودی برای تامین این محصولات نداریم بلکه جزو صادرکنندگان آن به شمار می‌رویم. چرا که سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ هزار تن سیب‌زمینی و ۵۷۰ هزار تن گوجه‌فرنگی به کشورهای مختلف صادر کردیم، اما برخی بازه‌های زمانی وجود دارد که ممکن است به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت قیمت‌ها افزایش یابد که البته هم‌اکنون معتدل شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی متعادل شده و کاهش یافته است، گفت: هفته گذشته قیمت گوجه‌فرنگی در شیراز کیلویی ۱۴۰۰ تومان بود و در دیگر مناطق نیز قیمت‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. البته تولید گوجه‌فرنگی از استان خوزستان و سیب‌زمینی از مناطقی مانند دشت گرگان در حال ورود به بازار است که قیمت‌ها را مجددا کاهش می‌دهد و می‌توان گفت مزارع استان‌های خوزستان، گرگان و فارس آماده عرضه به بازار است.

معاون وزیر کشاورزی در امور زراعت تصریح کرد: ایران صادرکننده سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی است و جای تعجب است که با بهانه‌های کمبود محصول گرانی این محصولات در بازار مشاهده شود و عده‌ای سودجو تنها به منافع شخصی خود فکر کنند.

البته پیش از این نیز حسین مهاجران - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - در این باره به ایسنا گفته بود که این دو محصول به دلیل آن که در این فصل کمتر از سال گذشته تولید و در بازار عرضه شده‌اند، با افزایش قیمت همراه شدند اما به زودی تولیدات جدید روانه بازار می‌شود و تا ۱۰ روز آینده شاهد ارزانی سیب زمینی و گوجه فرنگی خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر سیب زمینی کیلویی ۱۸۰۰ تومان تا ۲۲۰۰ تومان در بازار میوه و تره بار عرضه می‌شود. قیمت گوجه فرنگی نیز از کیلویی ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان است که به تدریج با ورود سیب زمینی از دشت گرگان و گوجه فرنگی از استان خوزستان شاهد ارزانی این محصولات در بازار مصرف خواهیم بود./ ایسنا
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها