سه شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۰۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

یک بام و دوهوای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه قارچ

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: تا کنون صندوق حمایت از تولیدکنندگان قارچ به سبب کمبود اعتبارات، راه اندازی نشده است.

محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت قارچ در بازار اظهار داشت: با توجه به ازدیاد سفر و کاهش تقاضا در فروردین ماه نرخ فروش هر کیلو قارچ به ۴ الی ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که بر اساس بررسی قیمت تمام شده محصول در سال گذشته بیانگر زیان ۲ هزار تومانی تولیدکنندگان است.

وی افزود: اقدام شهرداری مبنی بر بستن محل‌های مستقیم عرضه قارچ در مازاد تولید و روند نزولی قیمت‌ها بی تأثیر نیست از این رو انتظار می‌رود در جهت ارائه کالای با کیفیت و ارزان به مصرف کنندگان درصورت تعطیلی مکان‌های عرضه مستقیم، محل‌های دیگری معرفی شود.

افشار ادامه داد: با توجه به فعالیت رستوران‌ها و فست فود‌ها در اردیبهشت ماه پیش بینی می‌شود که وضعیت قیمت به شرایط عادی خود بازگردد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ با اشاره به آخرین وضعیت صندوق حمایت از توسعه قارچ بیان کرد: تا کنون این صندوق به سبب کمبود اعتبارات راه اندازی نشده است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این صندوق در جهت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: با افتتاح صندوق قارچ در شرایطی که با مازاد تولید روبرو هستیم می‌توان اقدام به جمع آوری و هدایت آن به سمت صنایع تبدیلی کرد تا در مواقعی که با کمبود روبرو هستیم به بازار عرضه تا شرایط بازار متعادل شود./  باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها