یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۰۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

استفاده از «پودر بهداشتی موبر» برای رشد هندوانه ؛ آری یا خیر؟

مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو با اشاره به شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می شود توضیحاتی ارائه داد.

به تازگی گزارشاتی در فضای مجازی مبنی بر تقلب جدید در تولید سریع تر هندوانه همراه با تصاویری منتشر شده که در این خصوص مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو
 توضیحاتی را ارائه داد.

استفاده از «پودر بهداشتی موبر» برای رشد هندوانه ؛ آری یا خیر؟

محسن عصار مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو  با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف میوه های فصلی مانند هندوانه و شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می شود اظهار داشت:  اینبار "خلاقیتهای سیاه" بستر خود نمایی خود را در این حوزه پر مخاطب یافته اند تا با طرح سخنانی بی پایه اذهان  مردم را درگیر تشویشی دیگر نمایند.

عصار اضافه کرد: بیان این مطلب که  پودر بهداشتی می تواند در رشد هندوانه موثر باشد  بر اساس ماهیت فیزیولوژیکی محصول محال ممکن و قطعا مغایر با مستندات علمی است.

وی افزود: کسانیکه اندک آشنایی با این مباحث دارند بخوبی می دانند  که  بیشتر ماده تشکیل دهنده پودر بهداشتی موبر، آهک است که بر فرض محال اگر هم تسریعگر رشد هندوانه هم باشد  برای افراد سودج،  بهره مندی از این روش اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه انجام این کار از نظر بهداشتی نیز به صلاح  خود کشاورزان هم نیست بیان کرد: هیچ فرد عاقلی وارد بازی سراسر باختی با این ریسک نمی شود.

عصار در پایان یادآور شد:  تا کنون گزارشی مبنی بر انجام چنین خبطی درهیچ نقطه ای از کشور دریافت نشده است.
(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۵:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها