یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آنفولانزای حاد پرندگان فروکش کرد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: طی یک ماه اخیر از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی گزارشی اعلام نشده است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، درباه آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای حاد پرندگان اظهار داشت: طی یک ماه اخیر از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی گزارشی اعلام نشده است.

وی از کاهش ۲ هزارتومانی هر کیلو تخم مرغ نسبت به یک ماه اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳ هزار تومان معادل دانه‌ای ۲۰۰ تومان است.

نبی پور با اشاره به در شرایط کنونی وضعیت صنعت مرغ تخم گذار خوب نیست، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر در پی شیوع آنفولانزا و معدوم‌سازی بخشی از جمعیت مرغ تخم‌گذار موجب شد تا مرغداران مرغ‌های پیر خود را حذف نکنند و در نهایت این امر به سبب عدم استفاده از خمیر مرغ ضربه مهلکی به صنعت وارد کرده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم استفاده از خمیرمرغ در کشورهای پیشرفته، در کشور ما استفاده از آن در تولید سوسیس و کالباس ممنوع است از آنجا که مرغ‌های پیر چربی بالایی دارند از این رو لازم است که تحت نظارت سازمان دامپزشکی و استاندارد مصرف شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در خصوص آخرین وضعیت صادرات اظهار کرد: با توجه به عدم گزارش شیوع آنفولانزای حاد پرندگان، صادرات مرغ و تخم مرغ همچنان متوقف است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مازاد تولید تخم مرغ تصریح کرد: بنابر آمار رسمی سالانه حدود یک میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید شده که با وجود مصرف سرانه ۱۰ کیلو گرم با مازاد ۲۰۰ هزارتنی روبرو هستیم./  باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها