یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۱۰۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

عرضه محصولات لبنی با نرخ سال گذشته در بازار

رجبی گفت: قیمت محصولات لبنی به جز یک مورد همچنان مطابق قیمت های سال گذشته در بازار عرضه می شود.

علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات اظهار داشت: تنها بهای شیر پرچرب اندکی افزایش داشته که دلیل آن افزایش دستمزد نیروی کار و همچنین بیمه است که قابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه افزایش دستمزد نیروی کار در آغاز هر سال موجب  پیدایش شوک در بین مردم شده است، گفت: برای افزایش قیمت ها که در سطح جامعه موجب آشفتگی ها و اعتراضاتی می شود، باید چاره ای اندیشیده شود.

رجبی ادامه داد: با تدابیر قانونمند و ارایه آن به کارخانه ها می توان این شوک و این فشارها را کنترل و حقوق مصرف کننده را رعایت کرد.

وی درباره انتشار مطالبی در خصوص بیماری تب مالت ناشی از مصرف مواد لبنی گفت: در تهران و اطراف آن به دلیل کنترل وزارت بهداشت ، تزریق واکسن و همچنین رعایت بهداشت در دامداری ها ، وقوع یا شیوع بیماری تقریبا غیرممکن است.

وی افزود: دام های تهران واکسینه هستند و این امر موجب جلوگیری از بیماری تب مالت در تهران شده است.

رجبی تصریح کرد:  به دلیل نظارت های سازمان دامپزشکی و واکسینه شدن دام ها در گاوداری های تهران و اطراف آن امکان وجود بیماری تب مالت در محصولات و فرآورده های لبنی ممکن نیست .

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه بیماری در تهران گزارش نشده است، گفت: فروشگاههای سنتی نیز محصولات لبنی همچون ماست را با استفاده از شیری که جوشیده شده باشد، عرضه می کنند که این امر نشان از وجود هر نوع میکروب و بیماری در محصول است.

رجبی همچنین حضور تولیدکنندگان محصولات لبنی در نمایشگاه های صنایع غذایی را در توسعه و پیشرفت صنعت لبنیات موثر دانست./
(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها