شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۱۰۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

راه اندازی شعب بانک های ایران در اروپا محور گردهمایی مدیران بانکی در تهران

رییس پژوهشکده پولی و بانکی، راه اندازی شعب بانک های ایرانی در اروپا را یکی از محورهای برگزاری چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا اعلام کرد.

«علی دیواندری» روز شنبه در آیین گشایش این همایش در مرکز همایش های صدا و سیما ، بررسی روند پیشرفت اصلاحات در نظام بانکی ایران برای تسریع در اتصال به نظام بین الملل را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.
وی افزود: موضوع هایی مانند آینده صنعت پرداخت، راه اندازی بانک های ایرانی در اروپا و رعایت استانداردهای بین المللی در دو روز برگزاری همایش مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی، از اروپا به عنوان دومین شریک تجاری ایران پس از آسیا نام برد و ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش ها بتواند در تسهیل فضای تجاری و بانکی دو طرف موثر باشد.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی اقدام های مهمی را برای اتصال مجدد نظام بانکی ایران به نظام بین المللی در دستور کار دارد، افزود: انتظار داریم همزمان با انجام این اقدام ها، مسیر برای توسعه روابط تجاری و بانکی هموارتر شود.
به گفته این مقام مسئول، برگزاری سه دوره پیشین این همایش با استقبال طرف های اروپایی مواجه شده و زمینه را برای تداوم برگزاری آن فراهم کرده است. در این همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران به ویژه سرمایه گذاری در امور زیربنایی و انرژی به میهمانان خارجی همایش معرفی می شود.
دیواندری رعایت الزامات و مقررات بین المللی و مقررات مبارزه با پولشویی را یکی از پیش نیازهای اتصال مجدد نظام بانکی ایران به نظام بین الملل دانست و ابراز امیدواری کرد این موضوع در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
«نادر مالکی» رییس همایش بین المللی بانکداران فرانکفورت و مدیرعامل گروه مالکی نیز در این آیین گفت: در تلاش هستیم تا شرایط را برای بانک هایی که می خواهند در اروپا شعبه داشته باشند، فراهم کنیم.
وی افزود: سیاست ایران این است که درهای اقتصاد را باز و از سرمایه گذاری خارجی برای توسعه زیرساخت ها و استفاده از شرکت های بین المللی استقبال کند.
مالکی از ایران به عنوان کشوری با فرصت های فراوان اقتصادی یاد کرد و افزود: وقتی خزانه داری آمریکا تایید کرد ایران همه شرایط برجام را رعایت کرده است، دنیا متقاعد شد که باید به ایران این فرصت داده شود که به اقتصاد جهانی بپیوندد.
به گزارش ایرنا، در چهارمین همایش تجاری ایران و اروپا که تا فردا (یکشنبه) در مرکز همایش های صدا و سیما به کار خود ادامه می دهد ، مدیران بانکی ایران و دست اندرکاران موسسه ها و بانک های اروپایی حضور دارند.
برگزاری این همایش با هدف تسهیل روابط اقتصادی ایران و اروپا و بازگشت سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا به زمان پیش از تحریم ها در سال 2015 میلادی برای نخستین بار در آلمان برگزار شد و اکنون همه ساله در دو نوبت یک بار به میزبانی ایران و بار دیگر به میزبانی آلمان و در زمان برپایی هفته مالی اروپا در شهر فرانکفورت ، برگزار می شود.
(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها