شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۰۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سازمان حمایت نمی‌تواند با گران‌فروشان جوجه برخورد کند

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نمی‌تواند با گران‌فروشان جوجه یکروزه برخورد کند و تولیدکنندگان تنها متضرر بازار گوشت مرغ هستند که محصول‌شان را به صورت یارانه ای از جیب خود به مصرف کنندگان می فروشند.

محمد یوسفی  اظهار کرد:  براساس اطلاعیه و نرخ های ا علام شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جوجه یک روزه باید نهایتا قطعه ای ۱۷۰۰ تومان باشد در حالیکه امروز جوجه یکروزه به صورت میانگین ۲۳۰۰ تومان به دست مرغداران می رسد که ناشی از تقاضای زیاد برای جوجه یکروزه از سوی تولیدکنندگان است.

وی افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان حریف تولیدگنندگان و عرضه کنندگان جوجه یکروزه نمی شود، چراکه آنها از راهکارهای مختلف محصول خود را با هر قیمتی که بخواهند به مرغداران می فروشند و حتی اگر نیاز باشد فاکتورسازی می کنند و در این میان تنها مرغداران هستند که با قیمت بالا جوجه یک روزه را خریداری می‌کنند اما گوشت مرغ خود را نمی توانند با قیمت مناسب در بازار عرضه کنند.

متحد نبودن مرغداران عامل اصلی نوسان بازار

یوسفی تصریح کرد: مرغداران عامل اصلی سودجویی عرضه کنندگان و فروشندگان جوجه یک روزه هستند، چراکه اگر آنها با یکدیگر متحد باشند به جای عجله در تامین جوجه یکروزه خود و بالا بردن تقاضا به نفع عرضه کنندگان این محصول با طومأنینه بیشتری جوجه یک روزه را خریداری می کنند و به جای ۱۰۰ درصد نیاز خود ۵۰ درصد از ظرفیت سالن های پرورشی جوجه یک روزه را می خرند تا کسی نتواند در این بازار دلالی کند.

یوسفی اعلام کرد: هم‌اکنون مشکلی در بازار گوشت و مرغ وجود ندارد و نه تنها این محصول گران نیست، بلکه بسیار ارزان و به صورت یارانه ای بین کیلویی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان به دست مصرف کنندگان می رسد./ ایسنا
(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها