جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۱۰۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گرانی نان در هاله ای از ابهام/ گرانی نان کیفیت را افزایش می دهد؟

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: نرخ آرد برای سال جاری همانند سال گذشته اعمال می‌شود از این رو دلیلی بر افزایش قیمت نان نیست.

 با آزاد سازی قیمت نان در سال ۸۹ مسئولان امر قول افزایش کیفیت در کنار افزایش قیمت را به مصرف کنندگان دادند.

اما عملا در کیفیت نان‌های عرضه شده از سوی آزاد پز‌ها تغییری در مشاهده نمی‌شود و این درحالی است نانوایی های یارانه پز بر افزایش قیمت نان در جهت افزایش کیفیت بیشتر پافشاری می‌نمایند.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  ، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت نان اظهار داشت: دولت یازدهم برای حمایت مصرف کنندگان هر کیلو آرد یارانه با قیمت ۶۶۵ تومان و آرد آزاد پز با نرخ ۹۰۰ تومان در اختیار نانوایی قرار می‌دهد از این رو گندم که ماده اولیه و اصلی تولید نان به شمار می‌رود هیچ گونه افزایش قیمت نداشته است.

وی با اشاره به اصرار نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان افزود: نرخ آرد برای سال جاری همانند سال گذشته اعمال می‌شود از این رو دلیلی بر افزایش قیمت نان نیست مگر آنکه سازمان حمایت عوامل دیگر را برای افزایش قیمت در نظر بگیرد.

به گفته عباسی معروفان نانوایان در صورت متضرر شدن می‌توانند اسناد و مدارک لازم را جهت بررسی‌ها هزینه تمام شده در اختیار سازمان حمایت قرار دهند.

*** یکسان سازی نرخ گندم امری ضروری است

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، گفت: اگرچه قیمت گندم به عنوان ماده اولیه نان تغییری نداشته، اما سایر مولفه‌ها نظیر هزینه کارگری، اجاره بها، آب، برق، گاز و.. افزایش یافته ازاین رو لازم است که دولت نرخ نان را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه یکسان سازی نرخ آرد و گندم امری ضروری است، افزود: یکسان سازی نرخ آرد و گندم موجب می‌شود که نانوایی صنعتی و سنتی در فضای رقابت سالم قرار بگیرند که با این وجود قیمت‌ها خود تعیین می‌شود.

کرمی ادامه داد: دولت در جهت حمایت از مصرف کنندگان می‌تواند یارانه نان را افزایش دهد تا مردم در انتخاب کیفیت و قیمت نان آزادانه تصمیم بگیرند.

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به ضرورت افزایش قیمت نان بیان کرد: علی رغم آنکه قیمت نان از سال ۹۳ تا کنون افزایش نیافته از این رو لازم است که سازمان حمایت آنالیز قیمت را بررسی نماید و قیمت‌های جدید را تعیین نماید.

وی تصریح کرد: از مسئولین تقاضا داریم تا با ایجاد فضای رقابتی تولیدکنندگان را به امر افزایش کیفیت ترغیب نمایند.
(جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۸:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها