چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۶:۴۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۱۰۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

آخرین وضعیت خرید گندم و کلزا/ خرید دانه های روغنی از 5 هزار و 300 تن گذشت

معاون داخلی بازرگانی دولتی میزان خرید تضمینی گندم را 150هزار تن اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 5 هزار و 300 تن کلزا از کشاورزان 7 استان خریداری شد.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی، با اشاره به آخرین وضعیت خرید دانه‌های روغنی اظهار داشت: خرید دانه‌های روغنی به ویژه کلزا از اول فرودین ماه در ۷ استان آغاز شد و تاکنون بیش از5 هزار و 300 تن کلزا با نرخ هر کیلو ۲ هزارو ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید دانه‌های روغنی از ۱۵ اردیبهشت ماه به اوج خود می‌رسد، افزود: مطالبات کلزاکاران بلافاصله پس از خرید از طریق سامانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود ازاین رو کشاورزان از این حیث نباید نگرانی داشته باشند.

عباسی معروفان با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم  ادامه داد: تاکنون 150 هزارتن تن گندم از استان‌های خوزستان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس خریداری شده و همواره این روند تا پایان مهرماه ادامه دارد.

به گفته وی براساس مصوبه مطالبات گندمکاران در دو مرحله پرداخت می‌شود.

معاون داخلی بازرگانی دولتی در خصوص پیش بینی خرید کلزا و گندم در سال جاری تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۱۱ میلیون تن گندم و ۵۰۰ هزارتن انواع دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شود./  باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۶:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها