چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۶:۴۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۰۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

رانت های پشت پرده مانعی جدی برای ایجاد ثبات در بازار مواد غذایی

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه رانت های پشت پرده مانعی کلان و جدی برای ایجاد ثبات در بازار مواد غذایی به شمار می آید،گفت: توازن نرخ محصولات غذایی در بازار کشاورزی نیازمند حذف انحصار و ایجاد فضای رقابتی در صنعت کشاورزی است.

علی وقف چی درباره وضعیت بازار محصولات غذایی درکشور،گفت: واردات و صادرات محصولات کشاورزی در انحصار برخی افراد  است . بنابراین ، با این وضعیت بدیهی است که نمی توان  فضای رقابتی را در راستای صادرات و واردات محصولات کشاورزی ایجادکرد تا بازار مواد  غذایی  بر طبق مولفه های استاندارد تنظیم شود.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توازن نرخ محصولات غذایی در بازار کشاورزی ما نیازمند حذف انحصار و ایجاد فضای رقابتی در عرضه و تقاضایی محصولات کشاورزی بر طبق مولفه ای استاندارد هستیم، تصریح کرد:  مردم توان خرید  محصولات غذایی  را با نرخ های کنونی ندارند.

 وقف چی افزود: نرخ محصولات غذایی دربازار باید بر طبق قدرت های اقتصادی تمام طبقات جامعه ، تعیین شود تا تمام طبقات جامعه  بتواند مایحتاج ضروریی خانوارشان را تهیه کنند ؛ این در حالی است که متاسفانه انحصاری بودن واردات و صادرات محصولات کشاورزی نمی گذارد  بازارمحصولات  غذایی به آرامش برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ، واسطه ها در این بخش ، چندین برابر تولیدکننده و کشاورز سود می برند و لازم است با برنامه ریزی کاربردی و اصولی توسط دولت حذف واسطه ها عملیاتی  شود.

عضو هییت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  رانت های  پشت پرده و  انحصار در محصولات غذایی موانعی کلان برای ایجاد ثبات در بازار  پرنوسان محصولات غذایی  به شمار می آید،یادآورشد: انحصاری بودن صادرات و واردات محصولات کشاورزی  مانعی برای جلوگیری از  افزایش  تصاعدی نرخ محصولات کشاورزی  تلقی می شود./



(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۶:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها