دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۹۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کاهش واردات محصولات غذایی و بهداشتی به کشور

مدیرکل دفتر صنایع غذایی،دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 95 نسبت به سال قبل صادرات محصولات خارجی به کشورمان کاهش چشمگیری داشته است.

مهدی صادقی نیارکی  افزود: در 12 ماه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی خارجی به کشورمان از لحاظ وزنی 42 درصد و از لحاظ ارزشی 30 درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: مردم به یک رشد و بلوغ فکری خوبی دست یافته اند و تمایل دارند از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنند.
مدیرکل دفتر صنایع غذایی،دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: باید با ارتقا زیرساخت های تولید انتظارات مصرف کنندگان را برآورده کنیم و با تولید محصولات با کیفیت و استاندار زمینه ساز رونق اقتصادی محصولات داخلی شویم.
وی یادآور شد: وقتی واردات محصولات کاهش یابد شاهد رونق اقتصادی محصولات داخلی خواهیم شد.
نیارکی، برگزاری نمایشگاه ها و عرضه محصولات ، برگزاری جلسات با تولید کنندگان و بخش تسهیلات که کمک زیادی در رونق تولید می کند از اقداماتی است که دولت در زمینه رونق اقتصادی انجام داده است و در شش ماهه دوم 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش اقتصادی محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی 17 درصد رشد داشته است.
وی در زمینه صادرات محصولات حلال در کشورهای مسلمان نیز گفت: در این زمینه یک مصوبه به همراه شورای سیاستگذاری محصولات حلال شکل گرفت که در این شورا 4 کارگروه در زمینه تجارت محصولات حلال تشکیل شد.
مدیرکل دفتر صنایع غذایی،دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همه محصولات صادراتی به کشورهای مسلمان مشمول محصولات حلال است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید./ ایرنا
(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها