دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۹۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اجرای طرح جداسازی باکتری‌های پروبیوتیک از زنبور عسل در موسسه رازی

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: طرح جداسازی و شناسایی باکتری‌های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده‌های آن در موسسه رازی پیگیری می‌شود که بر اساس آن فرآورده‌های سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دکتر مجتبی محرمی با اشاره به طرح جدید بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش این موسسه در سال جاری، اظهار کرد: این طرح جامع در قالب کار تیمی و با کمک بخش‌های مختلف موسسه انجام خواهد شد.

وی «جداسازی و شناسایی باکتری‌های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده‌های آن» را عنوان این طرح اعلام کرد و افزود: زنبور عسل منبعی بسیار غنی و با ارزش در باکتری‌های پروبیوتیک است که بر اساس این طرح این باکتری‌ها از زنبور عسل و فرآورده‌هایی مانند گرده، ژل رویال و عسل جدا می‌شوند.

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی گفت: در این طرح اثر باکتری‌های پروبیوتیک بر روی بیماری‌های زنبور عسل نیز بررسی می‌شود؛ چراکه این باکتری‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای آنتی‌بیوتیک‌ها و فرآورده‌ها یا داروهای شیمیایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که موفق به جداسازی این باکتری‌ها شویم و اثر مهارکنندگی آن‌ها را بر روی عوامل بیماری‌زا شناسایی کنیم، به تدریج به سمت تولید مکمل‌هایی خواهیم رفت که به جای آنتی‌بیوتیک‌تراپی و شیمی‌تراپی در زنبورستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر محرمی تصر یح کرد: در این صورت باقی‌مانده‌های شیمیایی در عسل و فرآورده‌هایی مانند گرده، ژل رویال و موم کنترل می‌شود و در نتیجه فرآورده‌ای سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که امید است این طرح تا 2 سال آینده اجرایی شود.

(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها