دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۹۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

30 درصد بودجه طرح‌های توسعه کشاورزی اروپا صرف مسائل زیست محیطی می‌شود

اتحادیه اروپا خواستار توسعه روابط در سه حوزه مبادلات تکنولوژی، تجارت و سرمایه گذاری با ایران شد.

جرزی پلوآ مدیر‌کل کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در نشست با مدیران بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: نشست امروز فرصت تاریخی برای زمینه سازی سفر رئیس کمیسیون کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در نوامبر امسال به ایران است.
پلوآ افزود: در این سفر تلاش می‌کنیم درک بهتری از وضعیت کشاورزی یکدیگر به دست آوریم و زمینه را برای مذاکرات رو در روی بخش خصوصی آماده کنیم.
وی بر گسترش و تسهیل تعاملات میان اتحادیه اروپا و ایران به منظور توسعه سرمایه گذاری و تجارت تاکید کرد.
پلوآ با ارایه گزارشی از سیاست‌ها و اولویت‌های کشاورزی اتحادیه اروپا اظهار داشت: پرداخت سوبسیدها از تولید به سمت مسایل زیست محیطی، تغییرات اقلیمی، ترویج کشاورزی، تحقیقات، توسعه روستایی و نوآوری در حال حرکت است.
وی میزان یارانه کشاورزی را در سال 60 میلیارد یورو عنوان کرد و اذعان داشت: حداقل 30 درصد کل بودجه هر طرح توسعه کشاورزی در اتحادیه اروپا باید به مسایل زیست محیطی و تغییرات اقلیمی اختصاص یابد.
مدیر‌کل کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در عین حال از اختصاص 80 میلیارد یورو بودجه به تحقیقات کشاورزی خبر داد.
وی در همین حال تقویت تشکل‌ها، نهادینه کردن زنجیره غذا، رفاه دام، مدیریت خطر، تقویت اکوسیستم و راندمان منابع، کاهش انتشار کربن، مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی، کاهش گازهای گلخانه ای و ترسیب کربن در کشاورزی و جنگل‌ها را از اولویت‌های اتحادیه اروپا برشمرد.
پلوآ به تراز تجاری کشاورزی مثبت 50 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این اتحادیه سالانه 140 میلیارد یورو محصولات کشاورزی صادرات دارد.
در این نشست هومن فتحی مدیر‌کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست درک مناسبی از توانمندی ها و ظرفیت های کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا به دست آید.
وی با اشاره به نقش کلیدی کمیسیون کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، بررسی روش های توسعه تجارت محصولات کشاورزی با این اتحادیه را ضروری خواند./ فارس
(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها