چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۹۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مرغ به مرز تعادل قیمت برگشت

آخرین بررسی‌ها از بازار محصولات پروتئینی نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ که در هفته‌های اخیر روند افزایشی پیدا کرده بود، اکنون متعادل شده و به طور متوسط کیلویی ۷۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود.

قیمت گوشت مرغ و سایر اقلام آن که در هفته‌های گذشته با روند صعودی قیمت مواجه شده بود و هر کیلوگرم آن به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسید، اکنون قیمت آن متعادل‌ و با شیب کاهشی قیمت همراه شده است.

 بازار  گوشت مرغ در یک ماه پایانی سال گذشته وضعیت پرنوسانی داشت. قیمت این محصول پر مصرف پروتئینی در فاصله دو هفته به پایان سال به بالاترین میزان خود در سال گذشته رسید. این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاد که دلیل منطقی برای این افزایش قیمت وجود نداشت و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان ماهی و پرندگان عرضه و تولید گوشت مرغ به قدر کفایت در بازار موجود بوده و تقاضای آن هم به شکل غیر منطقی افزایش نیافته است.

با این وجود وزارت جهاد کشاورزی همواره تاکید کرده است که قیمت گوشت مرغ با شرایط و هزینه‌های کنونی تولید نهایتا باید کیلویی ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان باشد.

اما در این زمینه مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی معتقد است که با توجه به هزینه‌های تولید مانند قیمت جوجه یک‌روزه، خوراک مرغ، هزینه سرقفلی و ... قیمت گوشت مرغ در بازار گران نیست، چراکه قیمت جوجه یک روزه در گذشته حدود ۱۲۰۰ تومان به ازای هر قطعه بود اما هم‌اکنون هیچ مرغداری این محصول را که لازمه تولید اوست، کمتر از قطعه‌ای ۱۷۰۰ تومان نمی‌خرد و امروز هر قطعه جوجه یکروزه از ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان فروخته می‌شود که البته عرضه‌کنندگان این محصول به مرغداران فاکتور نمی‌دهند، چرا که سند گرانفروشی آنهاست و اگر دستگاه‌های نظارتی متوجه شوند، با آنها برخورد می‌کنند.

همچنین به تازگی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که هیچ مشکلی در بازار عمده‌فروشی و تامین گوشت مرغ در میادین عرضه مختلف وجود ندارد و این محصول کیلویی ۶۱۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول تامین این محصولات اساسی پروتئینی مشکلی در حوزه تامین بازار احساس نمی‌کند.

آخرین وضعیت بازار نیز حاکی از روند نزولی اقلام مختلف گوشت مرغ و متعادل شدن قیمت آن نسبت به هفته‌های گذشته است.  

بر این اساس به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در مغازه‌های سطح شهر ۷۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین در میان سایر اقلام، سینه جوجه کبابی کیلویی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، جوجه با کتف کیلویی ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان، ران کیلویی ۷۴۰۰ تومان و مرغ سبز کیلویی ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین کتف کیلویی ۸۸۰۰ تومان، بال کیلویی ۷۵۰۰ تومان و گردن کیلویی ۳۸۰۰ تومان قیمت دارد./ ایسنا
(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها