شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
۱۵:۲۶

حامیان فودنا

یکساله (شهریور94)

آگهی بازرگانی B

آگهی بازرگانی A

پخش و توزیع مواد غذایی میثاق

تبلیغات متنی

مولتی وک خاورمیانه
بهترین راه حل برای بسته بندی محصولات به شما بزرگترین تولید کننده دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ در دنیا تولید کننده ماشین آلات بسته بندی ترموفرینگ ، تری سیلر، فرم شرینک ،مولتی فرش (اسکین) ، توزین اتوماتیک ، کیسه ای ، عمودی ---- ارایه دهنده فیلم های بسته بندی سخت و نرم و اسکین و شرینک شامل: /PE/CPET/PET/OPA/PA/CPP/OPP/PP …
http://www.multivac.ae/
سی دی اطلاعات شرکت های صنایع غذایی
بانک اطلاعات صنایع غذایی ایران شامل بیش از 1200 واحد فعال + اطلاعات کتاب نمایشگاه های اگروفود تهران + شیرینی و شکلات تهران +صنایع غذایی استان مازندران - 09212681145
http://www.foodna.ir/

نیازمندیهای صنعتی

همکاری در فروش و بازاریابی
http://www.foodna.ir/fa/home
سالنامه 1395 صنایع غذایی ایران
http://foodna.com/

گفتگو

گفتگو با جلیل وطندوست مدیرعامل شیرین وطن:
صنایع غذایی شیرین وطن بصورت رسمی از سال 1381 آغاز به کار کرد و در ابتدا با یک خط تولید بیسکویت فعالیت می کرد که به تدریج دیگر اقلام صنعت به آن اضاف...
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
 [تعداد بازدید:989]

تغذیه و سلامت

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدنی‌ها یا غذاهای رژیمی در حقیقت سبب افزایش وزن و ابتلا افراد به دیابت می‌شوند زیرا مغز...  [تعداد بازدید:189]
مصرف مواد خوراکی غنی از پروتئین نظیر شکلات، مغزیجات آجیلی، تخم مرغ، دانه ها، حبوبات، مرغ، ماست و پنیر به تسکین بیماری ها...  [تعداد بازدید:181]

خبر نمایشگاهی

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از 3 تا 6 آبان‌ماه سالجاری و توسط شرکت سهام...
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۵۳
 [تعداد بازدید:73]
16 الی 18 آبان ماه 1396
نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی همزمان با نمایشگاه بین المللی مهمانداری در تاریخ...
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
 [تعداد بازدید:144]

یادداشت روز

علی شریعتی مقدم
20 سال قبل، در ابتدای کار دولت اصلاحات، وزیر بازرگانی وقت ابتکاری را به خرج داد ...
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
 [تعداد بازدید:121]
یادداشت از منصور انصاری
گفت بخش عمده‌ای از بهبود معیشت مردم در گرو تامین غذای سالم با قیمت مناسب و منطقی...
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
 [تعداد بازدید:189]
 صفحه ۱ از ۲   ۲   بعدی » 

پربازدیدترین صفحات

استخدام، مواد اولیه، ماشین آلات، صادارت و واردات و انواع نیازمندیهای صنایع غذایی ایران
اعطای نمایندگی انحصاری محصولات غذایی از شرکتهای معتبر بین المللی

جعبه ابزار کاربران


نکاتی که مدیران فست‌فودها از شما مخفی می‌کنند!

۰۹:۴۰ (چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶)
اخبار مرتبط

در این مطلب قرار است شما را با برخی رازهای کسب و کار فست فودهای بزرگ آشنا کنیم که هرگز در مورد آن ها به مشتری ها حرفی نمی زنند و همه تلاششان این است که مردم کمتر در مورد این مسائل بدانند.

به طور مثال، برگرهای دودی و خوش مزه ای که در فست فودهای مورد علاقه خود میل می کنید فقط در عرض ۳۰ ثانیه طبخ شده و سپس به آن ها اسانس اسموکی اضافه و سرو می شوند.
 
یا مثلا نوشابه های دستگاهی چیزی جز ترکیب آب و اسانس نیستند.
 
بیشتر غذاها طعم مشابهی دارند
 
فست فودهای زنجیره ای به خوبی می دانند که طعم مورد علاقه مشتری ها چیست و به همین خاطر است که بیشتر محصولات آن ها طعمی مشابه دارد. به کار گیری این ترفند باعث رضایت همیشگی مشتری ها می شود.
 
برگرها در کوتاه ترین زمان ممکن پخته می شوند
 
 شاید جالب باشد بدانید که فست فودهای بزرگ و زنجیره ای، برگرهای خود را در عرض ۳۰ ثانیه طبخ و آماده می کنند. این گوشت ها پیش از پخت، پخته و فریز می شوند.
 
غذاها به گونه ای طراحی می شوند که در سریع ترین زمان ممکن خورده شوند
 
در رستوران های غذاهای ساندویچی، انسان ها به طور متوسط هر لقمه را فقط 12 بار می جوند، این در حالی است که در خارج از این رستوران ها، هر فردی حدودا 15 بار غذای خود را می جود. هر چه غذا کمتر جویده شود، رضایت کمتری از غذا خواهید داشت و در نتیجه بیشتر می خورید تا به حس لذت از غذا خوردن دست پیدا کنید.
 
 
رنگ رستوران ها به گونه ای انتخاب می شوند که موجب تحریک بیشتر اشتهای شما بشوند
 
اگر توجه کرده باشید تقریبا بیشتر فست فودی ها از ترکیب رنگ های قرمز و زرد برای طراحی فضای داخلی فروشگاه های خود استفاده می کنند. دلیل این امر این است که این رنگ ها نوعی حس گرسنگی را در ناخودآگاه انسان بیدار کرده و باعث می شود تا داخل رستوران شده و غذا میل کنید. این رنگ ها را به فرضیه کچاپ و خردل ربط می دهند.
 
 
هدف فست فودها، فروش غذاهای بیشتر به مشتری است
 
کارشناسان اعلام داشته اند که وقتی یک پیشنهاد به طور مستقیم به شما می شود، مخالفت با آن چندان آسان نخواهد بود. 85 درصد مردم بیشتر از مقداری که مصرف می کنند، غذا سفارش می دهند. یکی از دلایلش این است که سفارش گیرنده های غذا شما را به خرید موارد بیشتر ترغیب می کنند.
 
 
نوشابه های استاندارد، لیوان های بزرگ هستند
 
ساده ترین راه برای ارائه مقدار بیشتر نوشابه، افزایش اندازه لیوان هاست. مردم عموما نوشابه در اندازه متوسط سفارش می دهند اما جالب است بدانید که اندازه استانداردی که فست فودها برای نوشابه های خود در نظر گرفته اند، بزرگ ترین اندازه لیوان است. یعنی اگر اندازه نوشیدنی خود را معین نکنید، آن ها به صورت خودکار، بزرگ ترین لیوان را به شما ارائه خواهند داد.
 
 
گوشت گریل شده یک توهم بیش نیست
 
برگرهایی که در رستوران های پرمشتری و فست فودهای زنجیره ای میل می کنید، از قبل پخته و فریز شده اند و همان طور که در بالا اشاره کردیم، در عرض 30 ثانیه گرم و ارائه می شوند. رستوران ها برای اینکه مشتری تصور کند گوشت در همان لحظه کباب و سرو شده، نوعی اسانس دودی مصنوعی به برگر اضافه می کنند تا بو و مزه ی اسموکی پیدا کند.
 
 
سالادها همیشه سالم ترین گزینه ها نیستند
 
بسیاری از رستوران ها، سالاد را به عنوان غذای سالم ارائه می دهند اما به دلیل افزودن مواد نگهدارنده یا برخی افزودنی ها، سالاد هم می تواند به اندازه یک غذای کامل کالری داشته باشد. همچنین، مواد تشکیل دهنده سس سالاد نیز رازی است که فقط رستوران دارها از آن مطلع هستند.
 
 
قهوه های آماده نمی توانند شما را سرحال کنند
 
برخی از کافه های ارائه دهنده قهوه های بیرون بر، به جای لیوان های گیاهی از انواع استریوفوم استفاده می کنند. این ماده حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که وقتی در مجاورت نوشیدنی های داغ قرار می گیرد، می تواند روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و موجب افسردگی یا کاهش تمرکز وی شود.
 
 
تخم مرغ ها واقعا تخم مرغ نیستند
 
تخم مرغ هایی که در ساندویچ های صبحانه در رستوران ها و کافه ها عرضه می شوند، به طور کامل تخم مرغ نیستند و ترکیبی از تخم مرغ و مخلوط تخم مرغ است؛ ترکیبی از گلیسیرین، نوعی سیلیکون و افزودنی غذای .
 
 
نوشابه های دستگاهی، بهتر از انواع واقعی نیستند
 
برخی از مردم اعتقاد دارند نوشابه های دستگاهی که در برخی فست فودهای زنجیره ای همانند مک دونالد ارائه می شوند، طعم بهتری نسبت به انواع معمولی دارند. اما در واقعیت این طور نیست. دلیل تفاوت این دو نوشابه در این است که در فروشگاه ها، طعم دهنده و ماده غلیظ کننده و آب در لحظه سرو با هم ترکیب شده و عرضه می شود و به همین خاطر است که تازه تر و خوش طعم تر به نظر می رسد.
 
 
غذاهای خود را در راه میل نکنند
 
بیشتر فست فودها غذاهای خود را به گونه ای عرضه می کنند که در فاصله کوتاهی پس از آماده شدن، میل شود. به طور مثال، سیب زمینی سرخ کرده فقط تا 5 دقیقه تازه می ماند و پس از آن، مزه اصلی خود را از دست خواهد داد. حتی وقتی برگر را از خانه سفارش می دهید هم مزه اش مثل وقتی که در رستوران میل می کنید، نخواهد بود.
 
منبع: بهداشت نیوز
 

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  

آخرین اخبار