چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۹۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

انتظار اتاق بازرگانی از کاندیداهای ریاست جمهوری

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در سال جدید انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش داریم که اتاق بازرگانی حمایت از هیچ کاندیدایی را به صلاح نمی داند اما بهترین زمان برای بیان خواسته های بخش خصوصی است که انتظار داریم کاندیداهای ریاست، دیدگاه‌های بخش خصوصی را مد نظر قرار دهند.

مسعود خوانساری در اولین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در سال جدید که امروز (۲۹ فروردین ماه) برگزار شد، به تشریح وضعیت مهمترین شاخص های اقتصادی در دولت یازدهم پرداخت و بر پیگیری مطالبات بخش خصوصی از سوی دولت دوازدهم تاکید کرد.

وی درباره وضعیت رشد اقتصادی افزود: در سال ۱۳۹۴ رشد اقتصادی حدود صفر بود اما در سال ۱۳۹۵ حرکت مثبتی در زمینه رشد اقتصادی اتفاق افتاد و امیدواریم در سال جدید روند کاهشی نرخ تورم ادامه داشته باشد و تورم تک رقمی پایدار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: تولید ناخالص ملی در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود. همچنین در شاخص اشتغال که حدود ۶۱۵ هزار شغل ایجاد شد؛ هر چند میزان اشتغال ایجاد شده متناسب با جمعیت بیکار نبود.

خوانساری عنوان کرد: از سوی دیگر تراز تجاری مثبت در سال گذشته اتفاق مثبتی است که برای دومین سال متوالی حاصل شده است و توانستیم بدون اتکا به نفت صادرات مطلوبی داشته باشیم./ ایسنا
(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها