چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۹۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

میوه های فرنگی همچنان در بازار می تازند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت:افزایش تقاضا برای خرید میوه‌های ممنوعه از جمله دلایل اصلی قاچاق به شمار می‌رود.

با فرارسیدن سال جدید قیمت بیشتراقلام میوه و تره بار روند صعودی به خود گرفت به طوریکه نرخ میوه های پرمصرف از 8 هزار تومان عبور کرد.

البته ناگفته نماند که  طبق روال همه ساله نرخ میوه های نوبرانه سیر افزایشی پیداکرده است.

آخرین بررسی روند از بازار سطح شهر نشان می دهد که تب قیمت برخی محصولات صیفی نظیر سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار بسیار بالاست به طوریکه نرخ مشخصی در مغازه های سطح شهر برای آن وجود ندارد.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی  با اشاره به آخرین روند قیمت میوه در بازار اظهار داشت: نرخ هر کیلو سیب سفید مرغوب 5هزار تومان،سیب قرمز6 هزارتومان،موز 4 هزار و 800 تا 5 هزارتومان،پرتقال با کیفیت شمال 3 هزار و 500 تا 5،پرتقال قاچاق 7تا 8،کیوی 4 هزار و 500 تا 5هزار و 500 تومان، خیار گلخانه ای 3 هزار و 500،خیار بوته ای هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است.

وی نرخ هر کیلو هندوانه را 600 تا هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: همچنین نرخ هر کیلو طالبی 2 تا 2 هزار و 500، ملون 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان است.

مهاجران در خصوص آخرین وضعیت قیمت میوه های نوبرانه بیان کرد: قیمت هر کیلو گوجه سبز 50 تا 70 هزار تومان،چاقاله کاشان،قم، گرمسار و ساوه 25 تا 35 هزار تومان،توت فرنگی 8 تا 15 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت انواع صیفی اظهار داشت: سیب زمینی هزار و 500 تا 2 هزار تومان،گوجه فرنگی بوته ای 2 هزار و 500،فلفل دلمه سبز 2هزار و 500،فلفل دلمه رنگی 4 تا 4هزار و 500،بادمجان گلخانه 2 هزار و 500 و بوته ای هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان است.

وی تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی طی چند روز آینده با رسیدن محصول نو از بندرعباس، چابهار،بوشهر و دزفول کاهش می یابد.

***افزایش تقاضا پای میوه های خارجی به میدان بازکرد

وی درباره آخرین وضعیت توزیع میوه‌های ممنوعه در بازار اظهار داشت: سیب سبز و قرمز و گلابی از آمریکا، سیب سبز ایتالیا، سیرچینی، شبرنگ و گیلاس از آفریقا، پرتقال از مصر و ترکیه، انبه از کنیا و آووکادو بخشی از میوه‌های قاچاق موجود در بازار است.

مهاجران با اشاره به اینکه خرید میوه‌های قاچاق با قیمت‌های هنگفت ضرورتی ندارد، افزود: افزایش تقاضا برای خرید میوه‌های ممنوعه از جمله دلایل اصلی قاچاق به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قیمت انواع سیب آمریکایی و ایتالیا ۱۶ تا ۲۰، شبرنگ و شلیل ۲۸، گلابی آمریکا ۲۰، گلابی ۲۰، انگور ۲۸، سیر چینی ۲۰، پرتقال مصری و ترکیه ۸، لیموترش ترکیه و برزیل ۱۲، سیرچینی ۲۰ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه توزیع میوه‌های قاچاق در بازار کاهش یافته است، عنوان کرد: اگرچه عرضه میوه‌های قاچاق نسبت به ایام پیش از عید در بازار کاهش یافته، اما همچنان شاهد عرضه انواع مختلفی در بازار هستیم.

وی در خصوص وضعیت کشف و ضبط میوه‌های قاچاق تصریح کرد: طی بازرسی مامورین از میدان در هر نوبت ۳ الی ۶ تن میوه قاچاق کشف و ضبط می‌شود.
(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها