سه شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۰۸۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
رئیس اتاق تهران:

امیدواریم دولت آینده بتواند روند اقتصادی پارسال را ادامه دهد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تشریح دستاوردهای اقتصادی کسب شده در سال گذشته، اظهار امیدواری کرد دولت آینده بتواند روند رو به رشد پارسال را ادامه دهد و اقتصادی شکوفاتر از گذشته داشته باشیم.

مسعود خوانساری در نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در سال 1396، به تشریح شاخص های اقتصادی سال 1395 پرداخت و گفت: پارسال نرخ تورم به آنچه دولت قول داده بود(کمتر از ١٠ درصد) رسید و ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شد.
وی ابراز امیدواری کرد، نرخ تورم تک رقمی ایجاد شده در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.
خوانساری دومین شاخص اقتصادی قابل توجه در سال گذشته را دستیابی به تراز تجاری مثبت عنوان کرد و گفت: پارسال 43 میلیارد و 700 میلیون دلار واردات و 43 میلیارد و 900 میلیون دلار صادرات داشتیم.
وی ابرازامیدواری کرد، این روند بدون اتکا به درآمدهای نفتی ادامه داشته باشد.
رئیس اتاق تهران درباره نرخ رشد اقتصادی نیز گفت: این نرخ در سال 1394 صفر و با نوسان همراه بود، اما در سال 1395 نرخ رشد اقتصادی مثبت به ثبت رسید.
به گفته خوانساری، پارسال همه بخش های اقتصادی از جمله نفت و صنعت نرخ رشد مثبت داشتند و تنها بخشی که نتوانست به رشد دست پیدا کند ساختمان بود.
وی در مورد تامین مالی سرمایه گذاری نیز گفت: نرخ میزان تسهیلات بانکی به تولید ناخالص داخلی در سال گذشته به ٤١ درصد رسید و امیدواریم این رقم امسال نیز افزایش یابد.
خوانساری همچنین به موضوع اشتغال پرداخت و یادآوری کرد، پارسال 615 هزار شغل در کشور ایجاد شد؛ این شغل ها نتوانست بیکاری را کاهش دهد و به دلیل ورود نیروی کار جدید، نرخ بیکاری در همان حد قبلی باقی ماند.
(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها