سه شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۸۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۴۶۸میلیارد تومان خسارت کشاورزی پیامد سیل اخیر در آذربایجان شرقی،غربی واردبیل

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه ۴۶۸میلیارد تومان خسارت کشاورزی پیامد سیل اخیردر آذربایجان شرقی،غربی واردبیل است،گفت: پرداخت خسارت به سیل زدگان بخش کشاورزی با تسهیلات کم بهره،کمک های بلاعوض واستمهال وام توسط دولت عملیاتی شود.

علی محمد شاعری درباره وضعیت برآورد خسارت های کشاورزی براثر سیل زدگی اخیر دراستان آذربایجان غربی، شرقی واردبیل،گفت: براساس آمارهای اعلام شده 468 میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، باغی،دامی و پرورش ماهی بر اثر سیل اخیر وارد شده است واین در حالی که بطور کلی 55 درصد خسارت متعلق به آذربایجان شرقی 40 درصد خسارت متعلق به آذربایجان غربی و 5 درصد نیز متعلق به استان اردبیل است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران سیل زده  تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض  در  کنار  استمهال وام را در  نظر  بگیرد، افزود: دلایل اساسی سیل اخیر را می توان در تخریب پوشش گیاهی، تخریب اراضی منابع طبیعی، عدم مدیریت حوزه های آبخیز بر شمرد.

 وی ادامه داد: بسیاری از کشاورزان و دامداران در حادثه سیل اخیر تحت  عضویت  بیمه قرار نداشتند بنابراین از بیمه کشاورزی تقاضا دارم هرچه سریعتر با اقدامات اصولی شرایط پرداخت خسارت به کشاورزان را مهیا کند.

 وی با بیان اینکه با سیستم هشدارسریع در کشور می توان  با اطلاع رسانی دقیق از وقوع  این قبیل حوادث در کشور جلوگیری کرد،ادامه داد: دولت براساس مصوبات برنامه ششم مکلف است درطی 5 سال آینده 10 میلیون هکتار از عرصه های حوزه های آبخیز را با انجام عملیات آبخیز داری مدیریت کند و این در  حالی که هم اکنون 10درصد از حوزه های آبخیز داری کشورمدیریت می شود.

 وی ادامه داد: 90درصد  از حوزه آبخیز داری کشوربه علت فقدان اعتبار کافی مدیریت نمی شود .

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه 468میلیارد تومان خسارت کشاورزی پیامد سیل اخیردر آذربایجان شرقی،غربی واردبیل است،یادآورشد: پرداخت خسارت به سیل زدگان  حوزه کشاورزی با تسهیلات کم بهره،کمک های بلاعوض واستمهال وام توسط دولت عملیاتی شود. /
(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها