دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۰۸۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

برای مقابله با افسردگی شیر کم‌چرب مصرف کنید

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف محصولات لبنی با درصد چربی پایین نه تنها به کنترل بزرگی دور شکم کمک می‌کند بلکه برای حفظ سلامت روان هم مفید است.

 محققان با مطالعه روی بیش از ۱۰۰۰ فرد بزرگسال ژاپنی دریافتند افرادی که حجم بیشتری شیر و ماست کم چرب مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر کمتر احتمال دارد دچار علائم افسردگی شوند.

افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات سلامت روان در آمریکاست. طبق اعلام موسسه ملی سلامت روان در سال ۲۰۱۵ در آمریکا حدود ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار فرد بزرگسال طی مدت ۱۲ ماه حداقل یک بار تجربه افسردگی را داشته‌اند.

همچنین در حالیکه علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است وجود ناراحتی‌های مداوم، احساس ناامیدی و ناتوانی، حساس شدن، احساس خستگی، بروز مشکلاتی در خواب و فکر کردن به مرگ یا خودکشی از نشانه‌های این اختلال روانی هستند.

محققان ژاپنی اظهار داشتند: در مطالعات پیشین مصرف محصولات لبنی با افسردگی مرتبط دانسته شده اگرچه تاثیر مثبت یا منفی آن قطعی نبوده است.

در این مطالعه محققان بررسی کردند چگونه مصرف محصولات لبنی کم چرب و پر چرب بر خطر ابتلا به افسردگی تاثیر می‌گذارد.

در این بررسی از شرکت کنندگان درخواست شد اطلاعاتی را در مورد میزان مصرف ماست و شیر کم چرب در اختیار کارشناسان قرار دهند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان دریافتند در مقایسه با افرادی که از محصولات لبنی کم چرب مصرف نمی‌کنند، افرادی که در هفته بین یک تا چهار نوبت ماست و شیر کم چرب می‌خورند کمتر دچار علائم افسردگی می‌شوند./ ایسنا
(دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۵۸



پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید