دوشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۶
۰۱:۱۸
جهت درج در قسمت 2 بالای صفحه نخست کلیک کنید
جهت تبلیغات در این مکان کلیلک کنید
جهت درج آگهی بین المللی  صنایع غذایی ایران کلیک کنید

حامیان فودنا

یکساله (شهریور94)

آگهی بازرگانی B

آگهی بازرگانی A

پخش و توزیع مواد غذایی میثاق

تبلیغات متنی

مولتی وک خاورمیانه
بهترین راه حل برای بسته بندی محصولات به شما بزرگترین تولید کننده دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ در دنیا تولید کننده ماشین آلات بسته بندی ترموفرینگ ، تری سیلر، فرم شرینک ،مولتی فرش (اسکین) ، توزین اتوماتیک ، کیسه ای ، عمودی ---- ارایه دهنده فیلم های بسته بندی سخت و نرم و اسکین و شرینک شامل: /PE/CPET/PET/OPA/PA/CPP/OPP/PP …
http://www.multivac.ae/
سی دی اطلاعات شرکت های صنایع غذایی
بانک اطلاعات صنایع غذایی ایران شامل بیش از 1200 واحد فعال + اطلاعات کتاب نمایشگاه های اگروفود تهران + شیرینی و شکلات تهران +صنایع غذایی استان مازندران - 09212681145
http://www.foodna.ir/

نیازمندیهای صنعتی

همکاری در فروش و بازاریابی
http://www.foodna.ir/fa/home
سالنامه 1395 صنایع غذایی ایران
http://foodna.com/

گفتگو

گفتگو با جلیل وطندوست مدیرعامل شیرین وطن:
صنایع غذایی شیرین وطن بصورت رسمی از سال 1381 آغاز به کار کرد و در ابتدا با یک خط تولید بیسکویت فعالیت می کرد که به تدریج دیگر اقلام صنعت به آن اضاف...
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
 [تعداد بازدید:450]

تغذیه و سلامت

محققان در یک مطالعه جدید به رابطه بین خوردن سیب زمینی سرخ کرده و افزایش خطر مرگ زودهنگام پی برده اند.  [تعداد بازدید:224]
اگرچه تصور می شود مصرف لبنیات کم چرب سالم تر است اما تحقیق جدید نشان می دهد این عادت با افزایش نسبی ریسک ابتلا به بیماری...  [تعداد بازدید:417]

خبر نمایشگاهی

فودنا - این نمایشگاه به مناسبت هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی برپا شده است
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
 [تعداد بازدید:219]
2 تیزر کامل از بزرگترین رویداد غذایی ایران
فودنا - محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، دوم تا پنجم خردادماه میزبان بیس...
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
 [تعداد بازدید:177]

یادداشت روز

مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی گلها:
بحران روابط قطر در حالی فرصت حضور کالاهای ایرانی در بازار این کشور را فراهم کرده...
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
 [تعداد بازدید:113]
یادداشت منصور انصاری سردبیر نشریه دامپروران:
باید تکلیف سیاست راهبردی اقتصاد سیاسی کشور درحوزه واردات و صادرات محصولات کشاورز...
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
 [تعداد بازدید:130]
 صفحه ۱ از ۲   ۲   بعدی » 

پربازدیدترین صفحات

استخدام، مواد اولیه، ماشین آلات، صادارت و واردات و انواع نیازمندیهای صنایع غذایی ایران
اعطای نمایندگی انحصاری محصولات غذایی از شرکتهای معتبر بین المللی

جعبه ابزار کاربران


طرح تولید مرغ سبک وزن در گیر و دار فرهنگ سازی / رونق صادرات با اصلاح تولید

۰۹:۵۵ (دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶)
اخبار مرتبط
» الزام کارخانه‌های تولید مواد غذایی به استفاده از تخم‌مرغ مایع پاستوریزه
» حداکثر قیمت مرغ ۷۵۰۰ تومان/ با گرانفروشان برخورد کنند
» هشداردرباره عدم پرداخت غرامت مرغداران

عرضه و فروش مرغ سبک (سایز) در کشورهای مختلف جهان سالهاست که انجام می‌شود و مردم به مضرات استفاده از مرغ‌های درشت آشنا هستند اما در ایران اجرای این طرح هنوز به طور فراگیر انجام نشده و مشکلاتی در سر راه آن وجود دارد.

چندی پیش طرح تولید و پرورش مرغ در سایزهای کوچک مطرح شد و زمان اجرای این طرح از سوی معاون وزیر جهاد در امور تولیدات دامی اول آذر ماه اعلام شد.

 قرار بر این بود که در آذرماه سال 95 طرح سایزبندی مرغ ها اجرا و برای جلوگیری از وارد شدن فشار به تولیدکنندگان در ابتدا به صورت آزمایشی انجام شود و مرغ در سایزهای بالا تنها در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

با گذشت بیش از 4 ماه از زمان اجرایی شدن این طرح هنوز هم در واحدهای صنفی، مرغ در سایزهای بیش از دو کیلو عرضه می‌شود و برخی از مردم به فواید استفاده از مرغ‌های سبک آشنا نیستند.

لازم به ذکر است که مردم در بیشتر نقاط جهان از مرغ‌های سبک(سایز) استفاده می‌کنند و مرغ درشت طرفداری ندارد از این رو برای راه پیدا کردن به بازارهای جهانی نیاز است که مرغ با سایز حدود یک کیلو و 200 گرم تولید شود تا امکان رقابت با کشورهای دیگر در این زمینه فراهم شود.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در رابطه با روند اجرای طرح عرضه مرغ سبک (سایز) به خبرنگار میزان گفت: این طرح در ابتدا به صورت آزمایشی در آذرماه آغاز شد اما برخی از تولیدکنندگان به دلیل اینکه اجرای طرح برای آنها هزینه بر بود از اجرای آن در مرغداری‌های خود اجتناب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مرغ درشت و سایز در واحدهای صنفی عرضه می‌شود و تفاوت قیمت اندکی در بین آنها وجود دارد و مردم باید بدانند که استفاده از مرغ سبک (سایز) باوجود قیمت بالاتر، برای آنها بهتر بوده و لازمه فراگیر شدن این طرح در بین افراد بحث فرهنگ سازی استفاده از مرغ سبک(سایز) است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه مذاکراتی با رسانه ها در راستای فرهنگ سازی این طرح انجام شده، خاطرنشان کرد: برای بهتر نشان دادن مضرات استفاده از گوشت مرغ در سایز بالا از طریق رسانه  مذاکراتی صورت گرفته در صورت عملی شدن و فرهنگ سازی، این طرح در مدت زمان کمتری اجرا خواهد شد.
 
وی همکاری رسانه ها درخصوص فرهنگ سازی استفاده از مرغ سبک(سایز) را ضروری دانست و گفت: نشان دادن مضرات استفاده از مرغ در سایز بیش از دو کیلو و آشنا کردن مردم با فواید استفاده از مرغ سبک در بلند مدت استفاده از مرغ‌های درشت را به حداقل خواهد رساند که این فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ ها سریع‌تر انجام می شود.

یوسف خانی در ادامه افزود: برای اجرایی شدن این طرح به مدت زمان حداقل یک سال احتیاج است تا به تولیدکنندگان نیز فشاری وارد نشود و از طرفی بازار مرغ به واسطه کوتاه شدن زمان پرورش مرغ و کاهش جوجه یک روزه با کمبود یا افزایش قیمتی روبرو نشود.

حال باید دید با گذشت بیش از 4 ماه از زمان آغاز این طرح به طور آزمایشی که از سوی معاون وزیر جهاد اعلام شده بود و گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی مبنی بر اینکه مرغ های سبک وزن نسبت به نمونه های درشت مزیت بیشتری دارد چرا هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسیده و در بازار مرغ های با وزن بالاتر از 2 کیلو به وفور یافت می‌شود./ میزان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  

آخرین اخبار