یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۸۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

آرزوی آمریکا با ریاست ایران در کارگروه کدگذاری افزودنی‌های مواد غذایی نقش بر آب شد

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ابقای ریاست کارگروه INS اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی برای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 بهروز جنت گفت: در صورت عدم حضور ایران، با توجه به نایب رئیسی آمریکا، این عنوان به آن کشور می‌رسید، اما حضور فعال نماینده سازمان غذا و دارو موجب گردید این عنوان مهم کما کان برای کشور حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به ناامیدی نمایندگان امریکا از خلا حضور موفق کشورمان در اجلاس فوق بیان کرد: همین موضوع موجب استعفای آن‌ها از نایب رئیسی گردید تا بلژیک به عنوان نایب رئیس جدید کارگروه INS با ایران همکاری داشته باشد.

جنت تصریح کرد: در چهل و نهمین اجلاس کدکس افزودنی‌های غذایی که با موضوع مدیریت اجلاس افزودنی‌های کدکس برگزار و درباره آن تصمیم گیری می‌شد همچنین مقرر گردید چهارکارگروه ایران، استرالیا، امریکا و کانادا به همراه چین به عنوان کشور میزبان و دبیر اجلاس "استراتژی‌های آینده این اجلاس" را تحت عنوان "Future Strategies for CCFA” تدوین نمایند.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در هیچ یک از اجلاسهای قبلی کدکس چنین موقعیتی نصیب ایران نشده بود تا کشور ما بتواند نقشی تعیین کننده در تهیه و نهایی نمودن استراتژی‌ها جهانی حوزه غذا داشته باشد، بیان کرد: اگر چه ممکن است اهمیت کسب چنین جایگاهی برای غیر متخصصان چندان معلوم نباشد، اما آنقدر برای اهل فن حائز اهمیت می‌باشد که بریتانیا و اتحادیه اروپا به شیوه کار و عدم عضویت خود در چنین جمع تاثیر گذاری به شدت اعتراض کنند کما اینکه بشدت هم پیگیر تغییر در این ترکیب با حذف نام ایران و جایگزینی نام خود در آن بودند.

وی گفت: خدا را شاکریم که با عملکرد خوب ایران در نهایت اعتراض آن‌ها به جایی نرسید و در گزارش نهایی اجلاس نقش جدید و تعیین کننده ایران در تهیه و تدوین استراتژی‌های آینده این اجلاس مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت./
(یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶) ۱۵:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها