شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۶
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۰۸۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

روزهای خوشمزه هفته سلامت با سازمان غذا و دارو

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با نام بردن از برنامه ویژه حمایت از بیماران متابولیک به عنوان مهم‌ترین برنامه هفته سلامت سازمان غذا و دارو گفت: مراسم فوق با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو و معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

محمد هاشمی مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو از برپایی غرفه دستاوردهای سازمان غذا و دارو در برخی از بوستان‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی سراسر کشور توسط معاونت‌های غذا و دارو خبر داد و در تشریح دیگر برنامه‌های هفته سلامت، گفت: چهارمین مراسم صبحانه سالم برای همه با حضور رییس و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو و دیگر نهادهای مرتبط با سلامت در بوستان پردیسان و نیز  ارائه صبحانه سالم در  برخی ایستگاه‌های مترو، میادین اصلی شهر، بوستان‌ها و برخی خطوط بی آر تی برگزار می‌شود.

هاشمی ادامه داد: من مسئول سلامتی خود هستم عنوان برنامه دیگری است که با مشارکت اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی و همکاری کارشناسان غذای معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به صورت پایلوت در شهر تهران و در آینده نزدیک در تمام کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های هدفمند، پایش و بررسی نشانگرهای رنگی و چراغ راهنمای تغذیه‌ای درج شده در محصولات غذایی سطح عرضه عملیاتی می‌شود تا نتایج آن مبنای تصمیم‌گیری‌های بعدی این حوزه قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: برگزاری سومین دوره مسابقه تیتر یک سلامت ویژه خبرنگاران تمام حوزه‌های خبری اعم از روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، مجلات اعم عمومی و خصوصی و تخصصی، گروه‌های اطلاع رسانی رسمی تلگرامی، رادیو و تلوزیون نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم بادبادک‌های نشانگر با هدف اشاعه فرهنگ توجه به نشانگرهای تغذیه رنگی درج شده در بسته‌بندی فرآورده‌های غذایی و انتخاب محصولات سودمند نیز برگزار می‌شود.

هاشمی گفت: اجرای برنامه قاصدک‌های عافیت با حضور کارشناسان سازمان و معاونت‌های غذا و دارو در سطح مدارس ابتدایی و اهدای کتابچه‌های آموزشی با محتوای تهیه و مصرف فرآورده‌های سلامت محور به آن‌ها رقم خواهد خورد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو از اجرای طرح خوب، بد، زشت در برخی دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهر تهران نیز خبر داد و افزود: کارشناسان جوان دارویی و آرایشی و بهداشتی ما با هدف معرفی آسیب‌های استفاده بی رویه از مواد آرایشی و بهداشتی و راه‌های شناسایی انواع تقلبی آنها، مصرف خودسرانه مواد نیروزا، قرص‌های لاغری، چاقی و مهم‌تر از همه آشنایی با آسیب‌های محصولات قاچاق و تقلبی و بر شمردن دلایل عدم اعتماد به افراد غیر متخصص در تهیه این قبیل محصولات، در خط مقدم پیشگیری از معضلات اجتماعی و سلامت، حضور خواهند یافت.

هاشمی با اشاره به اینکه تاریخ دقیق و محل برگزاری برنامه‌های فوق اطلاع‌رسانی خواهد شد، از  برگزاری رزمایش سایبری سلامت در حوزه غذا و دارو خبر داد و گفت: برنامه دیگری که در کنار این رزمایش سایبری رخ خواهد داد، معرفی راهنمای ضد شایعه فرآورده‌های سلامت است که بر اساس آن شایعات این حوزه رصد و برای کاستن از تشویش افکار در کوتاه‌ترین زمان نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده، صحت و سقم اخبار به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو یادآور شد: برنامه‌های فوق با مفاهیم مشابه در طول هفته سلامت توسط معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اجرا خواهد شد.

(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها