شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۰۷۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تولید غلات در روسیه به بیشترین میزان ۴۰ سال گذشته رسید

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: تولید غلات در این کشور به بیشترین میزان ۴۰ سال گذشته رسیده و این کشور قصد دارد میزان صادرات گندم را به بیش از ۶ تن در سال برساند.

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرده است که میزان تولید غلات در این کشور به بیشترین میزان 40 سال گذشته رسیده است.

به گفته الکساندر تچوا روسیه امسال 117 میلیون تن غلات برداشت کرده که بهترین نتیجه طی 38 سال گذشته بوده است. این میزان برداشت تنها در سال 1978 به میزان 127 میلیون تن انجام شده بود. این نتیجه بسیار بهتر از پیش‌بینی وزیر کشاورزی این کشور است که پیش از این رقم 110 میلیون تن را عنوان کرده بود. وی گفته بود در صورت شرایط آب‌وهوایی مناسب احتمالاً به 113 تا 116 میلیون تن برسد.

به گفته وزیر کشاورزی روسیه بازدهی تولید تا 60 درصد در سال‌های اخیر افزایش داشته است. وی پیش‌بینی کرد که تولید غلات طی 15 سال آینده رشد 25 درصدی داشته باشد.

وی همچنین گفت در سال 2016 - 2017 روسیه قصد دارد که 35 میلیون غلات صادر کند که 28 میلیون تن آن گندم خواهد بود.

بر اساس این گزارش روسیه به طور قابل‌توجهی صادرات غلات خود را طی دو سال گذشته افزایش داده است و در جایگاه بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم، در کنار کانادا و آمریکا قرار گرفته است. این کشور صادرات گندم به مصر را از سر گرفته که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان گندم در جهان محسوب می‌شود.

میزان صادرات گندم این کشور سالانه به 4 الی 5 میلیون تن می‌رسد و انتظار می‌رود که این رقم در آینده به 6 میلیون تن برسد. مسکو و قاهره درباره همکاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید بیشتر گندم در مصر مذاکره کرده‌اند.

به گزارش فارس،‌ایران در سال‌های گذشته از واردکنندگان گندم از روسیه بود. امسال با تولید بیشتر به خودکفایی رسیده است و احتمالاً برنامه صادرات نیز خواهد داشت.
(شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها