شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۷۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

امضای تفاهم نامه همکاری کشاورزی گلستان و قزاقستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت که تفاهم نامه همکاری در حوزه کشاورزی و کشت فراسرزمینی بین استان گلستان و قیزیل اوردا قزاقستان با حضور هیات تجاری اقتصادی این کشور در گرگان امضا شد.

رمضان بهرامی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای توسعه بخش کشاورزی استان قیزیل اوردا با همکاری گلستان به امضا رسید.
وی ادامه داد: اکنون کشور قزاقستان ظرفیت مطلوبی برای اجرای طرح های فراسرزمینی کشاورزی به ویژه در حوزه کشت برنج، ذرت و جو دارد.
بهرامی افزود: همچنین توافق شد که نشست بعدی 2 استان در آینده نزدیک در قیزیل اوردا قزاقستان با حضور هیات تجاری گلستان وعملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه برگزار شود.
روز جمعه در مراسم امضای این تفاهم نامه، مسئولان کشاورزی 2 استان، سرکنسول قزاقستان در گلستان، روسای کمیسیون های کشاورزی و صادرات اتاق گرگان شرکت داشتند.
اواخر پائیز سال 95 نیز سفر سه روزه هیات 35 نفره اقتصادی و تجاری گلستان با حضور استاندار، جمعی از مدیران کل، اتاق بازرگانی و بازرگانان استان به منگستائو قزاقستان انجام شد که حاصل آن امضای تفاهم نامه های توسعه همکاری ها بود که دو طرف آمادگی خود را برای تقویت مبادلات در زمینه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری اعلام کردند.
استان گلستان از گذشته های دور میزبان حدود 15 هزار نفر قزاق است.
همچنین خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور در اینچه برون گلستان به بهره برداری رسید و هم اینک در حوزه بار و مبادلات اقتصادی مورد استفاده است.
استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و افزون بر یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد./ ایرنا
(شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶) ۱۲:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها