چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۷۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت مرغ برای مصرف کنندگان 71 هزار ریال شد

امروز (چهارشنبه) قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در محل مرغداری ها 47 هزار ریال و در خرده فروشی ها 71 هزار و 500 ریال اعلام شد.

 «مهدی یوسف خانی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را 47 هزار ریال، درب محل کشتارگاه (نقدی) 63 هزار و 500 ریال و تحویل درب واحدهای صنفی عمده 65 هزار ریال اعلام کرد.
این مسئول صنفی، نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها 62 هزار ریال، سینه بدون کتف 120 هزار ریال و سینه با کتف را 130 هزار ریال ذکر کرد.
به گفته وی، امروز هر کیلوگرم گوشت شترمرغ با قیمت 480 هزار ریال و بوقلمون 120هزار ریال عرضه شده است.
بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی در سال 1393 ، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین 70 تا 75 هزار ریال و تخم مرغ حدود 40 هزار ریال است و کارشناسان بر این باورند که عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
سالیانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در 20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.

** قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ 51 هزار ریال شد
به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، امروز چهارشنبه هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها 51 هزار ریال، در واحدهای صنفی 56 هزار ریال و در خرده فروشی ها 61 هزار و 500 ریال به فروش رسید.
یوسف خانی یادآوری کرد: مطابق نرخ های اعلام شده، قیمت هر شانه 2 کیلوگرمی تخم مرغ نزدیک به 125 هزار ریال به فروش می رسد.
به گفته وی، تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت های اعلامی عرضه می شود.
آمارها نشان می دهد سالیانه حدود 940 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که در چهار سال گذشته سرانه مصرف آن در کشور از 160 به 191 عدد رسیده است./ ایرنا
(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۷:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها