چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۶۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تولید صادرات محور زمینه ساز اشتغال پایدار است

لاهوتی گفت: حمایت از تولید صادرات محور می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار برای کشور باشد.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: رمز افزایش اشتغال در شعار امسال نهفته و آن حمایت از تولید است.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به شرایط پایدار در گشور باید فراتر از نیازهای داخلی به موضوع تولید توجه کرد و به صادرات اهمیت داد.

این فعال بخش خصوصی یادآور شد: وقتی صادرات سرلوحه اقتصاد کشور قرار گیرد نگاه ها برون مرزی شده و تولید کالاها نیز متناسب با استانداردهای جهانی و تقاضا و ذائقه خریداران  خارجی صورت می گیرد.

نماینده بخش خصوصی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه برخی تولیدات داخلی دارای استانداردهای لازم برای صادرات بوده و برخی هم از این استانداردها بی بهره اند گفت: متأسفانه با وجود اینکه برخی کالاهای ایرانی با کیفیت جهانی تولید می شود اما قدرت رقابت صادراتی را ندارند و این مساله به دلیل بالا بودن هزینه های تولید در کشور و غیر رقابتی بودن قیمت های کالاهای تولید داخل است.

لاهوتی تصریح کرد: باید بر اساس دستور العمل اقتصاد مقاومتی نگاه به تولید نگاهی درون زا و برون گرا باشد و تا زمانی که چنین مسأله ای محقق نشود، اقتصاد کشور با چالش همراه است.

وی کاهش قیمت رقابتی، افزایش کیفیت و ماندگاری این کیفیت در گذر زمان و تبدیل یک محصول به کالای مطلوب ، مورد اعتماد مشتری خارجی و در نهایت شکل گیری برند معتبر را رمز توسعه صادرات کالاهای ایرانی و رونق تولید دانست و افزود: برای تحقق شعار امسال باید از تولید حمایت کرد و ضعف های ساختاری آن نیز برطرف شود . فراهم شدن بسترهای لازم برای تولید صادرات محور نیازمند برنامه ریزی دراز مدت بوده و قطعاً مشکلات، یکساله حل نخواهد شد.

لاهوتی  جوانان نخبه و تحصیلکرده را سرمایه ارزنده کشور دانست و تأکید کرد: دولت می تواند با ایجاد اتاق های فکر طوفان مغزها راه بیندازد و با تجاری سازی بسیاری از ایده های ناب و خلاقانه از طریق شرکت های دانش بنیان و فن بازارها زمینه ایجاد و افزایش اشتغال در کشور را فراهم کند.


(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۷:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها