چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۶۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دلیل گرانی تخم‌مرغ/ شانه‌ای 12 هزار تومان منطقی است!

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان تخم مرغ گفت: کاهش تولید ناشی از بیماری و حک نشدن قیمت روی محصول عامل گرانی تخم مرغ و نوسان بازار آن است.

از سال گذشته قیمت تخم‌مرغ افزایش یافت و به شانه ای حدود ۱۴۰۰۰ تومان رسید اما پس از عید و طی هفته‌های نخست امسال نیز قیمت این محصول با کاهش نبستی به حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است.

در این باره فرزاد طلاکش - دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان تخم مرغ - به ایسنا گفت: کاهش تولید تخم مرغ ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و حک  نشدن قیمت روی این محصول عامل نوسان بازار  و افزایش قیمت تخم مرغ است.

به گفته وی، در شرایط کنونی قیمت منطقی تخم مرغ حدود ۴۰۰ تومان به ازای هر عدد و شانه ای ۱۲ هزار تومان بوده است؛ چرا که حدود ۳۰ درصد تولید تخم مرغ در سال گذشته به دلیل بیماری از بین رفته است.

وی افزود: از چهاردهم فروردین امسال تا کنون قیمت تخم‌مرغ حدود ۷۰۰ تومان کاهش پیدا کرده و به قیمت منطقی و تمام شده برای مرغداران رسیده است و حداقل باید به همین میزان به قیمت تخم مرغ اضافه شود تا به شرایط متعادل برسد که البته این افزایش قیمت ارتباطی به جبران خسارات تولیدکنندگان ندارد بلکه این خسارت ها از سوی صندوق های بیمه باید پرداخت شود.

طلاکش تاکید کرد: تنها راه مقابله با نوسان بازار تخم‌مرغ و افزایش یا کاهش های غیرمنطقی قیمت این محصول حک کردن قیمت آن روی تخم مرغ است و تا این طرح به صورت کامل اجرایی نشود نمی‌توان انتظار داشت که این محصول با نوسان قیمت مواجه نشود.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش‌دهندگان تخم مرغ اعلام کرد: برای در نظر گرفتن قیمت و بررسی بازار یک محصول نمی‌تواند به صورت مقطعی این کار را انجام داد بلکه باید معدل و میانگین قیمت آن را در بازه زمانی مشخص مورد ارزیابی قرار داد تا بتوان به نتیجه منطقی برای تحلیل نوسانات بازار آن محصول رسید./ ایسنا
(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۷:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها