دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۰۶۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم در کشور آغاز شد

با برداشت اولین محموله‌های گندم در مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و تحویل آن به مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران، فصل جدید خرید تضمینی گندم کشور آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز خرید تضمینی گندم در سال جدید خبر داد و گفت: با شروع برداشت گندم در مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، اولین محموله‌های این محصول به مراکز خرید این شرکت تحویل و رسماً عملیات خرید تضمینی گندم در کشور کلید خورد.

علی قنبری افزود: اولین محموله‌های گندم تولید داخلی در منطقه حسین آباد قلعه گنج در استان کرمان و منطقه سرباز در استان سیستان و بلوچستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی ۱۳۰۰ تومان و گندم دروم با قیمت ۱۳۳۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

قنبری خاطر نشان کرد: در سال گذشته با خرید تضمینی ۵/۱۱ میلیون تن گندم، خودکفایی در تأمین این محصول و امکان صادرات آن برای کشور رقم خورد و امسال نیز با توجه به شرایط مناسب، پیش بینی می‌شود که حدود ۱۱ میلیون تن گندم خریداری شود وخود کفایی و صادرات گندم تدوام داشته باشد
(دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها