دوشنبه / ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۲۳:۵۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۰۶۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد
یادداشت مدیر مسئول فودنا:

اقتصادمقاومتی با خط‌مشی تولید و اشتغال محور سال 96

سال 95 در حالی آغاز شد که مقام معظم رهبری برای دومین سال متوالی شعار سال را با اقتصاد مقاومتی آغاز کرد ولی امسال را با خط‌مشی "تولید و اشتغال" هدفگذاری کردند.

سال 95 در حالی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هدفگذاری و نامگذاری شد که صنعت در این سال شرایط خوبی را نگذراند، کمبود نقدینگی، نوسانات قیمت ارز و قاچاق از مشکلات سرراه تولید بود و ساختار غلط مالیاتی کشور نیز مزید بر علت در این مشکلات موجود صنعت شده است  که صدای همه ی فعالان صنعتی و صاحب نظران اقتصادی را نیز درآورد، همه این موارد صنعت را با رکود سختی همراه کرد و در حالی دوران پسابرجام را می گذرانیم که دولت در حال باز کردن دروازه های کشور به روی سرمایه گذارانی هست که هیچ کدام این مشکلات را ندارند و در حمایت کامل به رقابت با تولید ملی می آیند؛ چشم انداز آینده، چشم انداز خوبی نیست و این رقابت عادلانه نیز نیست!
سال 96 در حالی نامگذاری و هدفگذاری شد که نشان درایت و تیزبینی رهبرمعظم انقلاب در زمینه تولید و اشتغال است، و باید گفت جمع بستن دو عبارت تولید و اشتغال یعنی تولیدی که دارای رشد باشد و اشتغال زایی کند و این یعنی خط مشی مشخص از سیاست کلی اقتصاد مقاومتی که برای امسال هدفگذاری شده است.
اکنون همه منتظر حمایت های دولتی برای رونق تولید و در نهایت اشتغال زایی این بخش به عنوان چرخ محرک رشد اقتصادی در اقتصاد مقاومتی هستیم.
به امید اینکه مشکلات موجود در سال 95 برای صنعت تسهیل شود تا صنعت بتواند با حمایت های شایسته دولت تولید و اشتغال زایی را در سال 96 محقق نماید.

علی اکبر علیان نژادی

فودنا

(دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵) ۲۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها