چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۹
سرویس : سلامت - رژیم غذایی
کد خبر : ۷۰۵۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت - رژیم غذایی

چند نکته در مورد رژیم غذایی

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: بدن روزانه به کربوهیدرات، چربی و پروتئین توأماً نیاز دارد.

وحید ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ن، اظهار کرد: یک رژیم غذایی متعادل باید حاوی 50 تا 55 درصد کربوهیدرات، 30 تا 35 درصد چربی و 10 تا 15 درصد پروتئین در هر روز باشد.

وی با اشاره به اینکه بدن روزانه به کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ها نیاز دارد، ادامه داد: عدم مصرف گروه‌هایی از مواد غذایی که حاوی این مواد ضروری نیستند، کارکرد بدن را با مشکل مواجه کرده و سیستم ایمنی بدن دچار مشکل خواهد شد.

ولی‌پور اضافه کرد: حذف کربوهیدرات و چربی‌ها برای کاهش وزن کار درستی نیست و استفاده از رژیم غذایی مناسب کلید کنترل وزن است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان ادامه داد: ورزشکاران باید در رژیم غذایی خود مقدار پروتئین مصرفی را افزایش دهند و رژیم آنها شامل 10 تا 35 درصد پروتئین باشد.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی پوست و مو، اندام، رشد و نمو بدن، حفظ سلامتی، تقویت حافظه و جلوگیری از ضعف و تنبلی در گرو داشتن رژیم غذایی متعادل است.
(چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۴۹



پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید