سه شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۵۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دعوت از کارگزاری‌ها برای تاسیس دفتر نمایندگی در بازار دام جعفر آباد قم

کارگزاران پیشنهاد می‌کنند برای حل مشکل تفاوت قیمت عرضه در بورس و قیمت خارج از بورس، شرکت بورس کالا دستورالعمل یا ضوابطی برای قیمت گذاری تدوین نماید تا در مدت زمانی کمتری قیمت گذاری مناسب صورت گیرد.

طی روزهای اخیر در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  نشستی به منظور توسعه رینگ کشاورزی بورس با حضور نمایندگان شرکت بورس کالا، کارگزاران فعال در این زمینه و شرکت نهاده های دامی جاهد برگزار شد .

در این جلسه ، اعضای کمیته توسعه رینگ کشاورزی بورس در کانون کارگزاران به بررسی راهکارهایی برای توسعه رینگ کشاورزی بورس کالا پرداختند.

این جلسه با حضور ملکی(مدیر توسعه اقتصادی و برنامه ریزی شرکت نهاده های دامی جاهد)، فلاح (سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران)، رشیدی زاده (مدیرعامل کارگزاری سینا)، رضایی پور (مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار)، فرجادمنش (مدیرعامل کارگزاری ستاره جنوب)، زمانی فر (معاون کالای کارگزاری مفید و رئیس کارگروه امور معاملات و پایاپای کالا کانون کارگزاران)، سخاوت (عضو هیات مدیره کارگزاری ستاره جنوب)، باقری (واحد کالا شرکت کارگزاری بانک کشاورزی)، انگبینی(مدیر کالا شرکت کارگزاری پیشگامان به پرور)، خانم نارویی(کارشناس مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران) و خانم  غلامرضایی(مدیر کالا شرکت کارگزاری باهنر) رسمیت یافت و ریاست آنرا تاج بر ،قائم مقام دبیرکل کانون کارگزاران برعهده داشت.

 در ابتدای جلسه نماینده بورس کالا با بیان اقدام های صورت گرفته در خصوص  همکاری و تعامل با بورس های خارجی به برخی از برنامه های مهم خود برای ایجاد تابلو معاملاتی بورس کالا در کشور عراق یا مناطق آزاد و استقرار کارگزاران فعال در این مناطق و همکاری با بورس کشور هند در حوزه معاملات قیر اشاره کرد.

در ادامه جلسه نماینده شرکت نهاده های دامی جاهد به معرفی این شرکت پرداخت و عنوان کرد: این شرکت در سال 1377 شمسی پس از انحلال شرکت نهاده های دامی جهاد به منظور پیگیری امور و وظایف شرکت مذکور تاسیس و وابسته به موسسه جهاد استقلال می باشد.

این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های عمومی غیردولتی فعالیت می نماید و علاوه بر تولید و تامین محصولات بیولوژیک و نهاده‌های دامی، بخش اعظمی از دام و طیور کشور را تأمین کرده و هم‌چنین مدیریت بزرگترین بازار داد و ستد احشام در جعفرآباد قم به مساحت 640 هکتار را بر عهده دارد.

به گزارش فارس در این جلسه ملکی، مدیر توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی شرکت نهاده های دامی جاهد پیشنهادهایی را به صنعت کارگزاری از جمله بازاریابی و فروش نهاده‌های دامی و سایر محصولات شرکت توسط کارگزاران؛ ارتباط کارگزاران ایران با کارگزاران کشورهای اوکراین، برزیل، آرژانتین و غیره جهت خرید کالا و نهادهای دامی از بورس کالای این کشورها و در نهایت تأسیس نمایندگی کارگزاری در بازار داد و ستد دام جعفر آباد ارایه کرد.

همچنین نمایندگان کارگزاران در این جلسه به مشکلات پیش روی معاملات در بورس کالا اشاره و عنوان کردند: کارمزد معاملات بورس کالا درحال حاضر کم می باشد؛ بنابراین پیشنهاد می شود کارمزد معاملات در بورس کالا مورد تجدید نظر قرار گیرد.

اعضای کمیته کانون کارگزاران نیز با بیان اینکه صرف پذیرش کالا در بورس کافی نیست ، عنوان کردند: کالایی که در بورس کالا عرضه می شود می بایست از جذابیت و کیفیت کافی برخوردار باشد تا معاملات مستمر داشته باشند.

به باور کارگزاران ؛ برای حل مشکل تفاوت قیمت عرضه در بورس و قیمت خارج از بورس، شرکت بورس کالا دستورالعمل یا ضوابطی برای قیمت گذاری تدوین نماید تا در مدت زمانی کمتری قیمت گذاری مناسب صورت گیرد و تعادل بین عرضه و تقاضا در مقایسه با بازارهای خارج از بورس سریعتر اتفاق بیافتد چرا که  این امر موجب جذابیت بیشتری برای مشتریان می شود.

معافیت مالیاتی برای خریداران برای خرید بیش از یک مقدار سقف معین (که توسط بورس کالا تعیین خواهد شد) از دیگر پیشنهاد هایی بود که عنوان و در عین حال تاکید شد: در بورس کالا از ابزارهای پوشش و کنترل ریسک استفاده شود.

همچنین برای ارتباط با بورس های خارج از کشور و اقدام به معامله از آن طریق؛ بورس کالا ملزم به ایجاد یک حساب ارزی می باشد که این موضوع خود مشکلات مالیاتی به دنبال خواهد داشت.

در عین حال عنوان شد در مورد نحوه پرداخت مالیات، جلساتی توسط بورس کالا با سازمان بورس اوراق بهادار و اداره امور مالیاتی برگزار و تدابیری اتخاذ شود که همانند بورس اوراق بهادار، مالیات در زمان خرید و فروش پرداخت شود.

 در این جلسه مقرر شد نحوه تسویه معاملات به صورت اعتباری یا به صورت اخذ تسهیلات بانکی نیز امکان پذیر باشد تا قابل رقابت با بازار آزاد بوده و معاملات از این طریق رونق یابد.

همچنین عنوان شد : اعتباردهی در بخش کالا از مسائل قابل انجام برای سهولت در انجام معاملات است که این مهم از طریق بورس کالا قابل پیگیری است./ فارس
(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها