یکشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۶
۰۳:۴۵

جایگاه ویـــژه

اگروفود 96
یکساله (شهریور94)

تبلیغات متنی

مولتی وک خاورمیانه
بهترین راه حل برای بسته بندی محصولات به شما بزرگترین تولید کننده دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ در دنیا تولید کننده ماشین آلات بسته بندی ترموفرینگ ، تری سیلر، فرم شرینک ،مولتی فرش (اسکین) ، توزین اتوماتیک ، کیسه ای ، عمودی ---- ارایه دهنده فیلم های بسته بندی سخت و نرم و اسکین و شرینک شامل: /PE/CPET/PET/OPA/PA/CPP/OPP/PP …
http://www.multivac.ae/
آگهی متنی روژدا
کارخانه تولید و بسته بندی میوه سبزیجات و صیفی جات خشک روژدا - اولین و تنها دارنده نشان برتر استاندارد در تولید میوه خشک در کشور - کارخانه:٠٨٧٣٣٣٦٠١٨٥ - مدیر فروش:٠٩١٢٠٣٦٩٤٠١ ٠٩١٨٣٧٣٣٥٧٣
http://rozhda.com/
سفارش سالنامه و سی دی اطلاعات شرکت های صنایع غذایی 95
محتوی، دفتر تلفن اطلاعاتی شرکت صنایع غذایی، در 18 دسته بندی تخصصی صنعت 1- سالنامه، صنایع غذایی 2 - سی دی اطلاعات شرکت های فعال صنعت غذا 3- اطلاعات نمایشگاه های اگروفود و شیرینی و شکلات تهران 4- اطلاعات نمایشگاه صنایع غذایی مازندران جمع سفارش فوق جمعا 50 هزار تومان تلفن : 77030313 - 77999893
http://www.foodna.ir/

آگهی بازرگانی

پخش و توزیع مواد غذایی میثاق

نیازمندیهای صنعتی

همکاری در فروش و بازاریابی
http://www.foodna.ir/fa/home
سالنامه 1395 صنایع غذایی ایران
http://foodna.com/

گفتگو

گفتگو با جلیل وطندوست مدیرعامل شیرین وطن:
صنایع غذایی شیرین وطن بصورت رسمی از سال 1381 آغاز به کار کرد و در ابتدا با یک خط تولید بیسکویت فعالیت می کرد که به تدریج دیگر اقلام صنعت به آن اضاف...
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
 [تعداد بازدید:74]

تغذیه و سلامت

محققان عنوان می کنند گوجه فرنگی و خیار حاوی پروتئینی هستند که منجر به ابتلا به آلزایمر می شود.  [تعداد بازدید:59]
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: باید از مصرف غذاهای پر چرب و پرکالری در وعده سحر خودداری کرد تا در طول رو...  [تعداد بازدید:154]

خبر نمایشگاهی

10 الی 12 آبان ماه 96
ستاد اجرایی نمایشگاه بین المللی مفتخر است که به عنوان مجری بزرگترین گردهمایی تول...
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
 [تعداد بازدید:114]
11 الی 14 سپتامبر2017 برابر با 20 الی 23 شهریور
گروه توسعه نمایشگاهی اوژن ، مفتخر است که به عنوان مجری بزرگترین گردهمایی تولید ک...
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
 [تعداد بازدید:124]

یادداشت روز

صنعت شیرینی و شکلات در میان صنایع غذایی یک صنعت فعال و پویاست و ظرفیت‌های به نسب...
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
 [تعداد بازدید:39]
از زمانی که برای نخستین بار واژه اقتصاد مقاومتی به گوش‌مان خورد، حدود یک دهه می‌...
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
 [تعداد بازدید:636]
 صفحه ۱ از ۲   ۲   بعدی » 

پربازدیدترین صفحات

استخدام، مواد اولیه، ماشین آلات، صادارت و واردات و انواع نیازمندیهای صنایع غذایی ایران
اعطای نمایندگی انحصاری محصولات غذایی از شرکتهای معتبر بین المللی

جعبه ابزار کاربران


حذف آب‌های بسته‌بندی از سبد خرید با اولین فشار به معیشت خانوار

۱۹:۴۷ (دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» احتمال افزایش ۱۴ درصدی قیمت آب معدنی
» عرضه آب معدنی نروژی در شمال تهران/ آب معدنی 60 هزار تومانی تاییدیه بهداشتی ندارد
» آب معدنی گازدار "پرییر" قدم به بازار ایران نهاد

سال 95 مانند سال پیش از آن هم برای صنعت آب‌های معدنی و آشامیدنی سال خوبی نبود.

این صنعت یک تفاوتی با صنایع دیگر آن است که 95 درصد مردم ایران به آب آشامیدنی در منازل خود دسترسی دارند و وابستگی برای خرید آب احساس نمی‌کنند، به محض آنکه نوسانی در اقتصاد کشور به وجود می‌آید و معیشت مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد همان میزان خرید آبی که به شکل بسته‌بندی صورت می‌گیرد هم کاهش می‌یابد. برای همین از زمان دولت‌های نهم و دهم که اقتصاد خانواده و معیشت مردم با چالش روبرو شد، صنعت آب‌های معدنی و آشامیدنی نیز با مشکلات مختلفی روبرو شده و در میان صنایع غذایی کشور بیش از همه با آسیب روبرو شده است. چشم‌انداز  سال 96 نیز متاثر از همین وضعیت است و اگر معیشت مردم به مانند سال 95 باشد، صنعت آب‌های معدنی آشامیدنی با مشکلات بیشتری روبرو خواهد بود.

در اینجا لازم است به یک تصور غلطی که در مورد صنعت آب‌های معدنی وجود دارد، اشاره کنم. اگر در این صنعت رقابت ناسالمی وجود دارد، متمایز از دیگر صنایع غذایی نیست.  مشکلی که وجود دارد بر اثر تعداد بالای مجوزهایی است که در سال‌های گذشته صادر شده. این وضعیت تنها مشکل صنعت ما نیست و می‌دانیم که در دیگر صنایع غذایی هم عمومیت دارد. این تعدد مجوزها در شرایطی بیشتر به چشم می‌آید که تنها 2.7 تا 3 درصد مردم ایران مصرف کننده آب بسته‌بندی هستند و در این بازار به نسبت کوچک، تعدد رقبا مشکل‌ساز می‌شود. دیگر موادغذایی سر سفره بسیاری از خانواده‌ها موجود است و امکان حذف آنها به سادگی امکان‌پذیر نیست،‌ اما در صنعت ما که حدود 3 درصد مردم مصرف‌کننده آن هستند این تعدد جوازهای تاسیس مشکل‌ساز می‌شود و با اولین فشاری که به اقتصاد خانواده و معیشت مردم وارد آید، آن را از سبد خرید خود حذف می‌کنند؛‌ چرا که کافی است شیر آب را در منزل خود باز کنند و آب به قیم ناچیزی در اختیارشان است.

نکته دیگری که وجود دارد، رقابت ناسالمی است که خرده‌فروشی در میان صنایع غذایی و تولیدکنندگان دامن زده‌اند. مطابق آمارها میزان سرانه حضور مردم در سوپرمارکت‌ها و خرده‌‌فروشی‌های موادغذایی کاهش یافته است. در این شرایط خرده‌فروشان برای کسب سود موردنظرشان تلاش دارند تا رقابت را میان برندهای صنایع غذایی بیشتر کنند. به این ترتیب که تصور می‌کنند برای کسب درآمد باید کالایی که قرار است در فروشگاه‌شان بفروشند را از تولید و پخش‌کننده ارزان‌تر بخرند. یکی از راه‌هایی هم که از آن استفاده می‌کنند، ایجاد رقابت ناسالم میان برندهای مختلف است و باعث می‌شوند تا تولید کنندگان مدام در حال شکستن قیمت‌های خود باشند تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. این دور باطل را نمی‌شود به سادگی شکست و دستگاه‌های مسئول دولتی هم توان سامان‌بخشی به آن را ندارند. چرا که معتقدند خرده‌فروشان هم به دلیل افزایش هزینه‌ها از جمله مالیات و عوارض‌های گوناگون به اجبار دست به این رفتارها می‌زنند.

یکی از راه‌هایی که به ذهن می‌رسد، افزایش صادرات است که به دلیل حجیم بودن محصول و هزینه حمل و نقل بالایی که وجود دارد، تولیدات آب‌های بسته‌بندی ایران هنگامی که به بازارهای هدف می‌رسد از نمونه‌های مشابه که توسط دیگر کشورهای رقیب تولید شده است، گرانتر در می‌آید و همین آسیب مانع از حضور جدی ما در بازارهای صادراتی شده است. این مشکل هم تنها در شرایطی حل خواهد شد که دولت به حمایت از صادرکنندگان برخیزد و یارانه‌های حمایتی را برای حل چنین مشکلاتی در نظر بگیرد.

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  

آخرین اخبار