دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۵۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کشف بیش از 39 هزار رشته دام خاویاری و استخوانی غیرمجاز در بابلسر و فریدونکنار

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان بابلسر و فریدونکنار گفت: در طول 11 ماه اخیر 39 هزار و 242 رشته دام خاویاری و استخوانی غیرمجاز در حوزه سرزمینی یگان حفاظت منابع آبزیان بابلسر و فریدونکنار کشف شده است.

میرزاعباس صادقی  اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزیان جمهوری اسلامی صید و بهره‌برداری منابع آبزیان در محدوده آب‌های دریایی در انحصار دولت بوده و باید با اجازه دولت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طی 11 ماه سال جاری مأموران تحت فرماندهی این یگان با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر و با حضور مستمر در بازرسی و عملیات مختلف بیش از یک‌هزار و 121 مرحله گشت‌های دریایی و ساحلی در شرایط مختلف داشتند، افزود: در این راستا مأموران این یگان توانستند 174 کیلوگرم ماهیان خاویاری کشف کنند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان بابلسر و فریدونکنار با اشاره به کشف یک‌هزار گرم خاویار تقلبی و بیش از 39 هزار و 242 رشته انواع دام خاویاری و فلسدار اظهار کرد: در این مدت تعداد یک‌هزار و 96 ماهی استخوانی، 92 هزار و 689 کرف صیادی،49 حلقه لاستیک، 360 شاخه لنگر، 45 دستگاه لاکش، یک دستگاه ماشک و یک دستگاه وینج بالابر کشف و ضبط و در این راستا 34 نفر متهم نیز دستگیر شده‌اند.

صادقی کشف 33 فروند انواع بدنه قایق موتوری و پاروئی، 20 دستگاه انواع موتورهای قایق دریایی سبک و سنگین را از دیگر کشفیات دانست.

وی با قدردانی از همکاری مقامات قضایی و انتظامی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل مهاجرت انواع ماهیان به جهت تخم‌ریزی در رودخانه‌ها و تکثیر و مولدگیری برای حفاظت و حراست رودخانه‌ها نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند./ فارس
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها