دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۵۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بازار میوه به کدام سمت و سو می رود؟

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت:با توجه به آنکه میوه جز خرید‌های پایانی مردم به شمار می‌رود از این رو نمی‌توان در خصوص وضعیت قیمت طی روزهای آتی پیش بینی کرد.

هر ساله در آستانه نوروز تمامی تلاش دستگاه‌های مربوطه مبنی بر تامین مایحتاج ضروری مردم صورت می‌گیرد تا مشکلی از در تنظیم بازار پیش نیابد.

البته ناگفته نماند که به دنبال افزایش تقاضای ناگهانی بازار برخی محصولات اعم از میوه و تره بار نوساناتی اتفاق می‌افتد که اگر نظارت مستمری بر بازار صورت نگیرد برخی افراد با غنیمت شمردن فرصت از این آب گل آلود سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند.

گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان،حاکی از آن است که نرخ هر کیلو پرتقال والنسیا از ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۸۰۰، نارنگی بندرعباس ۱۱ تا ۱۵، پرتقال کوهستان ۶ تا ۷ هزارتومان، سیب سفید ۶ هزار و ۸۰۰ تا ۷، سیب قرمز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶، موز ۴ تا ۴ هزار و ۸۰۰، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴، کیوی ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر به فروش می‌رسد.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  با اشاره به رکود حاکم بر بازار اظهار داشت: با توجه به آنکه میوه جزو خرید‌های پایانی مردم به شمار می‌رود از این رو نمی‌توان پیش بینی در خصوص وضعیت قیمت طی روزهای اتی داشت.

وی نرخ هر کیلو پرتقال والنسیا را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو نارنگی بندرعباس ۸ تا ۱۱، گریپ فروت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳، پرتقال کوهستان ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مهاجران با اشاره به نرخ سایر اقلام گفت: همچنین نرخ هر کیلو خیار گلخانه ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خیار بوته‌ای هزار و ۵۰۰ تا ۲، سیب سفید ۶، سیب قرمز ۵، موز ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کیوی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال ۶۰۰ تا ۳ هزار تومان است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها