شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۰۵۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان در قم برگزار شد

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان و معرفی نفرات برتر با حضور مسئولان در قم برگزار شد.

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان غروب جمعه با حضور رئیس شیلات کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم و حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم در سالن سرپوشیده بوستان نرگس برگزار شد.

در این جشنواره که با استقبال گسترده مردم همراه بود، بیش از هزار نفر از مردم برای بازدید آمده بودند و برنامه‌های مختلفی اجرا و ۸۰ نفر در طبخ انواع آبزیان با هم به رقابت پرداختند.

داوران این جشنواره در ۶ شاخص طعم و مزه، تزیین غذا، چیدمان میز، صرفه اقتصادی، حفظ ارزش غذایی و ابتکار و نوآوری غذاهای طبخ شده را داوری کردند.

لیلا محمدی از شرکت کننده‌های در این مسابقه در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استقبال خیلی خوب بود اما شرکت کننده‌ها زیاد بودند که داوری دو ساعت به طول انجامید و شرکت کننده‌ها و داوران خسته شدند.

وی ادامه داد: وسیله گرم کردن غذا نبود و ما غذاها را از ساعت ۱۱ آوردیم و داوران از ساعت ۳ تا ۵ به داوری پرداختند و غذاهای سرد شده را چشیدند که مزه اولیه خود را نداشت.

رقیقه سادات شهریاری دیگر شرکت کننده در این جشنواره نیز به خبرنگار مهر گفت: رستوران داران و آنان که هتل داری خوانده بودند با خانم‌های خانه‌دار رقابت کردند که به نظر من باید در دو بخش مجزا داوری می‌شد.

اما در هر صورت مردم در این نمایشگاه با طبخ انواع غذاهای دریایی از قبیل طبخ ماهی‌های مختلف و غذاهای تلفیقی مانند ماکارونی، سوپ، قلیله، دمپختک، پیراشکی و دسرهای ماهی و میگو با سبزی‌ها، ادویه‌ها، سس‌ها و چاشنی‌های مختلف آن از قبیل خرما، سیر، ترشی، حلوا و ادویه‌های گرم و تزیین با دسرهای مختلف آشنا شدند.

یکی از شرکت کننده‌هایی که به همراه دو فرزند خود به نمایشگاه آمده بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره‌ها خیلی خوب است و ما را با طبخ انواع ماهی آشنا می‌کند.

مریم نوروزی با بیان این که من فکر نمی‌کردم که بتوان با ماهی این همه غذاهای مختلف درست کرد، ادامه داد: برخی اوقات ما از غذاهای تکراری و فکر برای این که چه غذایی درست کنیم خسته می‌شویم اما حسن این نمایشگاه این بود که مردم هم اجازه داشتند که از انواع غذاها بچشند و اگر باب میلشان بود دستور غذایی را بگیرند و در خانه درست کنند.

وی بیان کرد: فرزندان من که به سختی باید به آنان غذا بدهم از این غذاها به دلیل تنوع و رنگارنگی آن‌ها استقبال کردند و در کل روز تعطیل خوبی به همراه خانواده بود که تفریح و آموزش را داشت.

یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز در این گفتگو شرکت کرد و گفت: این نمایشگاه تنوع، خلاقیت، نشاط و آموزش را به همراه داشت که طعم‌های مختلف را چشیدیم و با پخت انواع غذاها آشنا شدیم خیلی استفاده کردیم و از مسئولان می‌خواهیم این قبیل اقدامات را ادامه دهند زیرا این برنامه‌ها تفریح سالم و آموزش مفید است.

در پایان این مراسم به ۱۰ نفر از برگزیدگان ۱۰ قطعه انواع سکه بهار آزادی و لوح تقدیر اهدا شد و مسابقه‌ای برای ترویج و آموزش استفاده از آبزیان برگزار و به برندگان جوایزی اهدا شد همچنین به همه شرکت کننده‌ها بسته‌ای آموزشی ترویجی فرهنگ مصرف آۤبریان اهدا شد./ مهر
(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها