شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۰۵۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، عنوان کمیته فنی فرآیندهای کشاورزی به محصولات کشاورزی تغییر یافت

موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران بر تغییرعنوان و دامنه کاربرد کمیته فرآیندهای کشاورزی به محصولات کشاورزی موافقت کرد.

افسانه سمیعی، معاون دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی با اعلام این خبر گفت: در سال 2012 میلادی دبیرخانه کمیته SMIIC TC6  به جمهوری اسلامی ایران واگذار و در همان سال، پیشنهاد تغییر عنوان کمیته از فرآیندهای کشاورزیAgriculture process"  " به محصولات کشاورزیAgriculture  products"    " با توجه به پتانسیل کشورمان  در زمینه تولید محصولات کشاورزی، با ذکر دلایل و مستندات از دبیرخانه کمیته در کشورمان به دبیرخانه سمیک  ارائه شد.
وی با بیان اینکه این طرح در دبیرخانه کمیته تهیه و در نخستین جلسه کمیته در کشور ترکیه بررسی و مورد موافقت اعضای کمیته هشت عضو فعال از کشورهای مصر، ترکیه، پاکستان، گابون، گامبیا، سودان، سنگال ،کامرون قرار گرفت افزود: خوشبختانه در ابتدای سال 2017  تغییر عنوان فرآیندهای کشاورزی به محصولات کشاورزی  مورد تصویب دبیرخانه عمومی سمیک قرار گرفت.
سمیعی با بیان اینکه در پی تصویب تغییر عنوان کمیته ،  دامنه و طرح کاری جدید کمیته  از دبیرخانه کمیته در کشورمان به سمیک ارائه شد افزود: فرآیندهای کشاورزی شامل مواردی از قبیل  آبیاری، زهکشی، اصلاح نباتات ، باغداری و ... بود که در ساختار جدید به محصولات زراعی و باغی، محصولات گوشتی و لبنی ، خوراک دام و ... تغییر کاربردی پیدا کرد.
دبیر کمیته SMIIC TC6 افسانه سمیعی  از کشور جمهوری اسلامی  ایران و رئیس این کمیته  مرات کاوروک از کشور ترکیه هستند.

(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها