شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۰۴۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید دو هزار تن میگو پرورشی در سال آینده

معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزار هکتار از سایت گواتر زیر کشت میگوی پرورشی رفته است، پیش‌بینی کرد: سال آینده دو هزار تن میگو برداشت و بیش از 90 درصد آن صادر می‌شود.

 میران صداقتی با اشاره به شناسایی 42هزارهکتار زمین مستعد پرورش میگو درجنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار هکتار از این زمین ها در سایت گواتر در شرق چابهار در قالب 107 مزرعه 20 هکتاری و 6 مزرعه 200 هکتاری به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: امسال هزارهکتار از سایت مزرعه گواتر زیرکشت میگو می‌رود و پیش بینی می‌کنیم در پایان فصل پرورش درسال آینده دوهزارتن میگو برداشت شود.

معاون آبزی پروری شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش از90 درصد از میگوی پرورش یافته به کشورهای امارات، روسیه واروپا صادر وبقیه به مصرف داخلی می رسد.

به گفته صداقتی 140 هکتار از سایت پرورش میگو رودیک شهرستان چابهار نیز با وقفه‌ای 6ساله باسرمایه گذاری کویتی ها امسال زیرکشت می رود.

وی از خودکفایی استان در پرورش و تامین میگو مولد خبر داد و تاکید کرد: مرکز تحقیقات شیلات در سال جاری 6هزار میگو مولد را در چهار کارگاه تکثیر و روانه مزرعه‌های کشت کرده است.

وی استان سیستان و بلوچستان را بهشت آبزی پروری دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل شیلات علاوه بر برنامه ریزی برای پرورش میگو و ماهی درقفس مطالعاتی را برای شناسایی وپرورش خیاردریایی آغاز کرده است وپیش می شود، سال آینده کشت این محصول ارزشمند در آب های ساحلی جنوب استان آغاز شود چرا که هر کیلوگرم خیار دریایی معادل دو بشکه نفت خام ارزش دارد.

از 42 هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در شهرستان هاس کنارک و چابهار تنها در سال جاری 221 هکتار از 4هزار هکتار مزرعه پرورش میگو گواتر زیر کشت رفته که 570تن آن به کشورهای روسیه وامارات صادرشده است.
(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها