شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۷:۲۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۴۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
از اول اسفندماه تاکنون؛

518 تن مواد غذایی فاسد معدوم شد/تعطیلی 1200 اغذیه فروشی متخلف

با اجرای برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ از ابتدای اسفند تاکنون 518 تن مواد غذایی فاسد از اماکن عمومی جمع آ‌وری شد؛ بیش از پنج هزار مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و یکهزار و 200 واحد متخلف دیگر تعطیل شدند.

سیدرضا غلامی مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین به منظور نظارت بر سلامت مواد غذایی، آب و بهداشت محیط مردم و مسافران نوروزی اجرا می‌شود.
به گفته وی، تاکنون 518 هزار و 844 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی کشف و معدوم شده است؛ ‌همچنین در این مدت پنج هزار و 868 مورد از مراکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و یک هزار و 271 مرکزی که تخلفات سنگین‌تری داشتند نیز تعطیل شدند.
مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت ادامه داد: از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون 258 هزار و 241 مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با حضور ماموران بهداشت محیط وزارت بهداشت بازرسی شده است.
غلامی اضافه کرد: در این مدت همچنین 62 هزار و 63 آرایشگاه، هتل و مرکز اقامتی با اولویت بررسی بهداشت فردی و تجهیزات بازرسی شدند.
به گفته وی همچنین از اول اسفند تاکنون بازرسان بهداشت محیط از هفت هزار و 95 مکان بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی بازرسی کردند.
مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت گفت: در این مدت همچنین از سامانه‌های آبرسانی 15 هزار و 716 منطقه بازدید شده است.
وی افزود: همچنین به منظور کنترل دخانیات و جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی چهار هزار و 473 مورد بازرسی از اول اسفند انجام شده است و در مجموع در 20 روز سپری شده از این ماه، 347 هزار و 598 مورد بازرسی بهداشتی در کشور و همچنین 224 هزار و 882 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی انجام شده است.
بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، مردم در هر نقطه از کشور در صورت مشاهده، تخلفات و مشکلات بهداشتی می توانند، مورد را به شماره 190 گزارش کنند./ ایرنا
(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۰۷:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها