دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۴۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مرغ کاهش یافت/ مرغ کیلویی ۷۳۵۰ تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: قیمت مرغ از ابتدای این هفته با افزایش عرضه در بازار کاهش یافته و امروز به ۷۳۵۰ تومان رسیده و تا عید افزایش قیمت روی نخواهد داد.

مهدی یوسف‌خانی ، در مورد آخرین وضعیت عرضه مرغ گرم و قیمت آن در بازار اظهار داشت: با گرمتر شدن هوا و فعالیت‌های سازمان دامپزشکی، آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل شده و تقریباً دیگر تهدید جدی در این زمینه نیست و تمام مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه به دلیل کمبود عرضه قیمت مرغ تا مرز 8 هزار تومان هم رسید و در دی‌ماه نیز قیمت جوجه یکروزه به یک مرتبه از یک‌هزار و 500 تومان به 2500 تومان افزایش یافت که هر دو عامل سبب افزایش قیمت مرغ در بهمن‌ماه شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با بین اینکه قیمت جوجه یکروزه از ماه گذشته به 1800 تومان کاهش یافت، خاطر نشان کرد: جوجه‌ریزی‌ خوبی از سوی مرغداران انجام شده که اکنون عرضه مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد، تا حدی که این هفته قیمت کاهش یافته و به کیلویی 7350 تومان برای مصرف‌کننده رسیده است.

وی به هم‌وطنان اطمینان خاطر داد که قیمت مرغ تا شب عید افزایش نخواهد یافت و در مرز بین 7200 تا 7500 تومان خواهد بود.

به گفته یوسف‌خانی، مازاد مرغ تولیدی در کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری، منجمد و به عنوان ذخیره استراتژیک نگهداری خواهد شد. / فارس
(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها